کد خبر: 70592
A

کواکبیان: شورای عالی اصلاح‌طلبان دموکراتیک نیست/ حسن روحانی واقعا مدیون هاشمی رفسنجانی است

مصطفی کواکبیان، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس، گفت: من به چند دلیل، دیگر در جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان شرکت نکردم زیرا یک سازوکار دموکراتیک بر این شورا حاکم نیست.

کواکبیان: شورای عالی اصلاح‌طلبان دموکراتیک نیست/ حسن روحانی واقعا مدیون هاشمی رفسنجانی است
به گزارش دیده بان ایران، مصطفی کواکبیان، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس، گفت: من از روز اول مخالف این بودم که افرادی در جلسات و لیست ما باشند که با ما نیستند زیرا این افراد سر بزنگاه ما را ترک می کنند.

 

او می‌گوید: «من به سه دلیل، دیگر در جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان شرکت نکردم. اول اینکه چرا با دولت ائتلاف کردید، دوم اینکه چرا اشخاص حقیقی رأی بیشتری در شورا دارند، سوم هم اینکه چرا یک سازوکار دموکراتیک بر شورای عالی حاکم نیست».

 

بخشی از گفتگوی کواکبیان را در ادامه بخوانید:

 

*به نظر شما نمایندگان تهران مجلس دهم موتور محرکه مجلس دهم بودند یا خیر؟

 

من معتقدم یکی از ضعف ها همین است که چون دوستان می‌خواستند با دولت همراهی کنند، کمتر کار کردند، البته بنده نبودم، من از اول مخالف این بحث بودم. یک مقدار هم بحث شخصی است، بالاخره نمایندگان تهران 30 نفر هستند و هر کدام هم یک روش و منشی دارند. شما اینجا دارید از بنده مصاحبه می‌گیرید و من هم می‌گویم از کلیت عملکرد فراکسیون امید حمایت می‌کنم، ولی انتقاداتی هم دارم.

 

ولی معتقدم که آن موقع بحث کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. بحث این بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی را شورای نگهبان رد کرد. نظر آقای هاشمی بعد از خودش حسن روحانی بود، عارف نبود، آن موقع همه به تبع نظر مرحوم هاشمی گفتند بهترین گزینه خود هاشمی است، حالا که او نیست، پس ببینیم او چه کسی را توصیه می‌کند. حسن روحانی واقعا در آن مقطع مدیون هاشمی رفسنجانی است. البته خود روحانی هم در مناظره‌ها درخشش خوبی داشت. بنابراین این موضوع را باید از آقای عارف سؤال کنید، چرا از من سؤال می‌کنید؟

 

 

ما 15 نفر از نمایندگان تهران را اصلا نمی شناسیم.

 

این دیگر کم لطفی است، بالاخره شناخت که دارید.

 

*عمده نمایندگان تهران اصلا بروز و ظهوری ندارند؛ یعنی در اصلاح‌طلبان یک اقتصاددان قوی نبود که در لیست نمایندگان تهران بیاید؟

 

من از همان اول بر سر این‌گونه لیست بستن مشکل داشتم.

 

تنها دو نفر از نمایندگان تهران (کاظم جلالی و بهروز نعمتی) محصول سهم خواهی آقای لاریجانی بودند، بقیه که اصلاح‌طلب هستند.

 

اینکه ما در فراکسیون بحث می‌کنیم یا در مجمع نمایندگان تهران، باید مشخص شود. البته قریب به اتفاق نمایندگان تهران هم عضو فراکسیون امید هستند، شکی نیست، ولی شما باید یک گزارشی از عملکرد مجمع نمایندگان تهران و فراکسیون امید بشنوید، این را هیچ وقت نشنیده‌اید، بالاخره باید به نحوی مطرح شود که فراکسیون چه کارهای نکرده دارد و چه کارهایی هم انجام داده است. مثلا من نمی‌دانم شما در رابطه با حضور برخی از نمایندگان در مناطق 22 گانه تهران چقدر اطلاع دارید؟

 

منظور این است که نمایندگان تهران راحت‌تر می توانند نقش ملی ایفا کنند تا نمایندگان شهرستان؛ مجبور نیستند نقش شهرستانی ایفا کنند، این هم به نفع خودشان است و هم به نفع کشور است، ما می‌خواهیم همه استان‌ها مثل نمایندگان تهران باشند و مردم از آنها نقش منطقه‌ای نخواهند، بعد شما می‌گویید نمایندگان تهران به مناطق 22 گانه سر می‌زنند؟

 

ما ماندیم به خدا! اگر بین مردم حضور داشته باشیم، می‌گویید آقا شما باید نقش ملی داشته باشید، اگر بین مردم نرویم و بخواهیم نقش ملی داشته باشیم، می‌گویید آقا شما مردم مناطق تهران را فراموش کرده‌اید، من نمی دانم باید به چه ساز این خبرنگارها رقصید؟ (خنده)

 

*شما خودتان به اندازه خودتان سعی می‌کنید نقش ملی در مجلس ایفا کنید؟

 

 من سخنگوی کار خودم هستم، به لطف الهی هم در بحث ملی و هم در بحث محلی، شبانه روز سر از پا نشناختم، من از کلیت کار خودم دفاع می‌کنم.

 

*شما از میزان نقش‌آفرینی ملی نمایندگان تهران دفاع می‌کنید؟

 

من از کلیت کارهایی که کرده‌اند دفاع می‌کنم، ولی اینکه بخواهیم بگوییم بهتر از این می‌شد من با شما موافقم، بهتر از این هم می‌شد کار کرد.

 

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر