کد خبر: 70683
A
کامبیز نوروزی، حقوقدان:

وزارتخانه آموزش و پرورش باید در مورد محرومیت احتمالی اقلیت‌ها از تحصیل اطلاعیه رسمی بدهد/ از نظر حقوقی برای تحصیل غیرمسلمانان هیچ منع قانونی‌ای وجود ندارد

کامبیز نوروزی گفت: به دلیل حساسیت بالای این بحث باید وزارتخانه آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای رسمی مشخص کند که منظور آقای محسن حاجی‌میرزایی دقیقاً چه بوده است.

وزارتخانه آموزش و پرورش باید در مورد محرومیت احتمالی اقلیت‌ها از تحصیل اطلاعیه رسمی بدهد/ از نظر حقوقی برای تحصیل غیرمسلمانان هیچ منع قانونی‌ای وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ «محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: اگر دانش‌آموزان اظهار کنند که پیروان ادیان دیگری به جز ادیان رسمی کشور هستند و این اقدام آنها به نوعی تبلیغ محسوب شود، تحصیل آنها در مدارس ممنوع است.»

 

این نقل‌قول از وزیر آموزش و پرورش‌ آن هم در روزهای ابتدایی حضور او در وزارتخانه آموزش و پرورش بازتاب‌ زیادی داشت.

 

کامبیز نوروزی در همین رابطه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد: «صحبت آقای وزیر خیلی کلی بود، اما گمان نمی‌کنم منظورشان اقلیت‌های رسمی بوده باشد و احتمالاً منظورشان بهایی‌ها بوده است.»

 

این حقوقدان ادامه داد: «به دلیل حساسیت بالای این بحث، به نظر من باید وزارتخانه آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای رسمی مشخص کند که منظور آقای محسن حاجی‌میرزایی دقیقاً چه بوده است. البته از نظر حقوقی برای تحصیل غیرمسلمانان هیچ منع قانونی‌ای وجود ندارد. در واقع قانون اجازه‌ نمی‌دهد گروهی به دلیل پایبندی به عقیده‌‌شان از حقوق شهروندی محروم شوند.»

 

او همچنین گفت: «باید بررسی کرد که دیگر جمله‌های وزیر چه بوده است تا بتوانیم تحلیل صحیحی از مساله ارائه کنیم. البته بخشنامه‌ای با این مضمون وجود دارد که «اگر کسی بهایی بودنش را اعلام کند،‌ از ثبت‌نامش جلوگیری شود»، با این حال شما در مقام رسانه باید قضیه را به‌ طور دقیق از وزارتخانه پیگیری کنید.»

 

کامبیز نوروزی در پایان گفت: «در قضیه دختر هوادار استقلال، رسانه‌ها بسیار بد عمل کردند. متاسفانه بدون خلاقیت و بررسی لازم فقط نسبت به مطالبی واکنش نشان دادند که در توییتر و سایر رسانه‌های فضای مجازی منتشر شده بود، که معلوم است آنها نمی‌توانند مرجعی دقیق برای رسانه‌های رسمی باشند.»/ اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر