کد خبر: 7102
A
نایب رییس فراکسیون امید:

وزارتخانه های خارجه و راه حوادث بغداد و سمنان را بررسی کنند

نایب رییس فراکسیون امید مجلس با محکومیت حادثه تروریستی در حله عراق و ابراز همدردی با سانحه دیدگان و خانواده شهدا و درگذشتگان این حادثه تروریستی و همچنین سانحه برخورد دو قطار در سمنان خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی وزارت خارجه و وزارت راه و مجلس شورای اسلامی شد.

وزارتخانه های خارجه و راه حوادث بغداد و سمنان را بررسی کنند

به گزارش سایت خبری تحلیلی دیده بان ایرانٰ محمدرضا تابش  اظهار کرد: ظرف دیشب و امروز دو حادثه ناگوار در بغداد و دامغان اتفاق افتادکه باعث تاسف و تاثر شد. ما ضمن محکومیت اقدامات تروریستی در بغداد، با سانحه دیدگان و خانواده شهدای این حادثه که از زائران اباعبدالله الحسین بودند ابراز همدردی می‌کنیم و مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون های امنیت ملی، فرهنگی و عمران نیز این دو حادثه را به دقت مورد بررسی قرار می دهند.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که از مقامات مربوطه دریافت کردم در بغداد نیروهای امدادی به خوبی وارد عمل شده‌اند و کنسولگری ایران هم خوب عمل کرده، همچنین توافق خوبی برای انتقال کلیه جنازه ها و بقایای اجساد به کشور صورت گرفته که پس از آزمایش DNA تابعیت آنها باید شناسایی شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس ضمن تشکر از دولت عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین، یادآور شد: متاسفانه کام مردم پس از برگزاری مراسم راهپیمایی تلخ شد. به هر حال با توجه به اینکه امنیت زائرین حسینی به عهده دولت عراق است وزارت خارجه باید در این رابطه پیگیری های لازم را داشته باشد.

تابش درباره سانحه برخورد دو قطار در سمنان نیز گفت: در این سانحه ٧ واگن دچار حریق و واژگونی شده و تاکنون ٣٣ جنازه شناسایی شده است. با توجه به اینکه دو سال پیش نیز در همین حوالی حادثه مشابهی رخ داده بود باید روشن شود که آیا مسائل فنی مورد بررسی قرار گرفته بوده و وسایل اطفای حریق در اختیار بوده یا خیر.


وی با اشاره به امدادرسانی به موقع به سانحه دیدگان برخورد قطار نیز اضافه کرد: به هر حال ضعف هایی هست که باید مورد بررسی قرار گیرد. حاکمیت وظیفه تامین امنیت و رفاه و آسایش مردم را دارد و مجلس هم بدون اغماض موضوع را مورد بررسی قرار می دهد تا اگر خطا یا سهل انگاری رخ داده با آن برخورد شود.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آمار بالای سوانح جاده ای و فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی نیز گفت: از نظر مردم قطار امن ترین وسیله نقلیه است که متاسفانه با وقوع این سوانح امنیت آن نیز به خطر می افتد. اینگونه سوانح نشانگر وجود ضعف است و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و گزارش لازم به مردم ارائه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر