کد خبر: 71091
A

انتقاد تند از دستمزد مداحان از تریبون مجلس؛ صباغیان : برای ۴۵ دقیقه چند میلیون می‌گیرید؟/ قاضی پور: فردی که از هندوستان مدرک گرفته نباید کاندیدای مجلس شود؟

مجلس شورای اسلامی امروز هم با انتقادات از هجمه ها به مجلس همراه بود هم پای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری بین اروپا و ایران به میان آمد.

انتقاد تند از دستمزد مداحان از تریبون مجلس؛

صباغیان :  برای ۴۵ دقیقه چند میلیون می‌گیرید؟/ قاضی پور: فردی که از هندوستان مدرک گرفته نباید کاندیدای مجلس شود؟

به گزارش دیده بان ایران، جلسه علنی امروز مجلس با سخنرانی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد و رئیس مجلس با نطقی انتقادی آن را ادامه داد. لاریجانی در این نطق از اتهاماتی که اخیرا به نمایندگان زده می شود آنهم با تکیه بر اخبار منتشر شده در برخی رسانه های ضدانقلاب انتقاد کرد.

این سخنان رئیس مجلس با تشکر و همراهی برخی نمایندگان همراه شد. 

صباغیان از نمایندگانی بود که تریبونش برای بیان تذکر باز شده بود. او به تهمت زنی هایی که به نمایندگان به بهانه تصویب نشدن فوریت طرح شفافیت آراء زده شد اشاره کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای مداحی از مجلس شفافیت را خواستار شده است، من خواهش می کنم آقایان حرمت مجلس را نگه دارند. سوال من این است که همین آقایان مداح برای منبر رفتن چقدر پول می گیرند. در حوزه انتخابیه من برای ۴۵ دقیقه، چند میلیون پول می گیرند، چرا به جای تهمت زدن به مجلس به مسائل مربوط به خودشان نمی پردازند.

در هیچ مجلسی به اندازه این مجلس قوانین مرتبط با شفافیت تصویب نشد

غلامرضا کاتب هم در تذکری گفت: در هیچ دورانی به اندازه مجلس دهم قوانین مرتبط با شفافیت به تصویب نرسید و مقرر شد حقوق و مزایای مسئولان قوای مختلف در سامانه ای ثبت شود که این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسید و دستگاه ها در حال اجرای آن هستند.

وی گفت:: دستوری که امروز قوه قضائیه برای اعلام اموال و دارایی های مسئولان قوای سه گانه داده در واقع قانونی است که مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است و آنچه تا به امروز به کمیسیون آئین نامه ارجاع شده حکایت از این دارد که حتی یک مورد نیز درباره شفافیت نداشته ایم که رأی نیاورد.

کاتب در ادامه به حاشیه سازی ها بر سر طرح شفاف شدن آرا نمایندگان اشاره کرد و گفت: آنچه که در صحن علنی رأی نیاورد در واقع دو فوریت شفافیت آرای نمایندگان بود که موضوع دو فوریت تنها در شرایطی در مجلس حائز رأی می شود که منافع کشور در خطر خسارت باشد لذا نمایندگان با شفافیت مخالف نیستند و طرح شفافیت آراء نمایندگان به صورت عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت./ خبرانلاین

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر