کد خبر: 71126
A

حاجی دلیگانی: برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضائیه کاملاً قانونی است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، ضمن اشاره به انحصار در بازار وکالت گفت: درحالی‌که در کشور، صدها هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق و مرتبط با حقوق وجود دارد، باید فضا را به‌گونه‌ای باز و مهیا کنیم که یک فضای رقابتی شکل گیرد. با این اقدام بحث انحصار وکالت که توسط یک سری افراد خاص آن ایجادشده و این انحصار را قبول دارند، شکسته می‌شود. خوشبختانه با عمل به‌موقع مرکز وکلای قوه قضائیه برای برگزاری آزمون، این انحصار در حال شکسته شدن است.

حاجی دلیگانی: برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضائیه کاملاً قانونی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، ضمن اشاره به انحصار در بازار وکالت گفت: درحالی‌که در کشور، صدها هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق و مرتبط با حقوق وجود دارد، باید فضا را به‌گونه‌ای باز و مهیا کنیم که یک فضای رقابتی شکل گیرد. با این اقدام بحث انحصار وکالت که توسط یک سری افراد خاص آن ایجادشده و این انحصار را قبول دارند، شکسته می‌شود. خوشبختانه با عمل به‌موقع مرکز وکلای قوه قضائیه برای برگزاری آزمون، این انحصار در حال شکسته شدن است.

  وی با اشاره به برگزاری آزمون وکالت در مرکز وکلای قوه قضائیه در سال جاری اظهار داشت: برگزاری آزمون وکالت در مرکز وکلای قوه قضائیه کار بسیار سنجیده‌ای است. این امر باعث می‌شود تا انحصاری که در کانون وکلا ایجادشده است شکسته شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با توجه به هجمه‌های موجود و فضاسازی‌های رسانه‌ای، مبنی بر غیرقانونی بودن برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه برای ایجاد حرکت به سمت فضایی رقابتی کار بسیار شایسته‌ای است و این مرکز دارای جایگاه قانونی و فعالیت قانونی است. امیدوارم که مرکز وکلای قوه قضائیه بتواند فضا را به سمتی که به نفع مردم است پیش ببرد.

وی ضمن تأکید بر قانونی بودن آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه متذکر شد: برگزاری آزمون وکلای قوه قضائیه کاملاً قانونی است.

حاجی دلیگانی در خصوص آمادگی مجلس برای مقابله با انحصار وکالت گفت: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که اگر لازم باشد با یک طرح دو یا سه فوریتی تهیه و در مجلس طرح کنیم تا انحصار وکالت شکسته شود. لازم به ذکر است عموم نماینده‌های مجلس با این اقدام موافق هستند.

این نماینده مجلس در مورد استقلال وکلای قوه قضائیه در محاکم قضایی گفت: صحبت‌هایی که در مورد عدم استقلال وکلای مرکز قوه قضائیه به وجود آمده، کاملاً اشتباه است؛ زیرا اگر چنین استدلالی درست باشد قضات نیز در صدور آرای خود مستقل نیستند، چون حکم آن‌ها نیز از سوی رئیس قوه قضائیه صادر می‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فقط حکم خود را از سوی رئیس قوه قضائیه دریافت می‌کند و بدنه و زیرمجموعه مرکز وکلای قوه قضائیه، بر اساس نظرات کارشناسی ای که به جمع‌بندی می‌رسند عمل می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر