کد خبر: 71142
A

نماینده اصولگرا: دولت با تشکیل وزارت بازرگانی به دنبال تامین هزینه‌های انتخاباتی‌ است/ قطعا با جابجایی یک تابلو مشکلات حل نخواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: دولت با تشکیل این وزارتخانه به دنبال تامین هزینه‌های انتخاباتی‌اش طریق مافیای واردات است.

نماینده اصولگرا: دولت با تشکیل وزارت بازرگانی به دنبال تامین هزینه‌های انتخاباتی‌ است/ قطعا با جابجایی یک تابلو مشکلات حل نخواهد شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه3 مهر 98) در مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: وقتی نمی‌توانیم دولت را به سمت کوچک سازی هدایت کنیم باید به سمت چابک سازی آن برویم.

وی افزود: نباید اشتباه بزرگتری را تحت عنوان ایجاد وزارتخانه جدید مرتکب شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تشکیل وزارت بازرگانی یعنی تشکیل وزارت واردات و تیشه به ریشه تولید زدن؛ تشکیل وزارت بازرگانی یعنی تشکیل وزارت رانت و فساد.

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید دولت به جای حمایت از تولید کنندگان با تشکیل وزارت بازرگانی به دنبال حمایت از وارد کنندگان است و نباید این اشتباه را بکنیم چرا که با این کار تولید نیم بند فعلی هم متوقف خواهد شد و قطعا تشکیل این وزارتخانه کاری ابتر است.

وی گفت:‌در شرایط اقتصادی فعلی که دولت برای واردات دارای مشکلاتی است عقلا منافعی برای تشکیل این وزارتخانه وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:تنظیم بازار و مدیریت محصولات کشاورزی با تشکیل وزارت بازرگانی ایجاد نگرانی کرده و بر آن خواهد افزود.

موسوی‌لارگانی  گفت: از دست رفتن دستاوردهای خودکفایی در محصولات کشاورزی قطعا باعث نابودی این بخش خواهد شد. 

وی افزود: تشکیل وزارت بازرگانی کارکردهای انتخاباتی دارد و قرار است دولت هزینه‌های انتخاباتی‌اش را از طریق مافیای واردات تامین کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ ماه‌هاست که دولت و رئیس‌جمهور عنوان می‌کند اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود مشکلات کشور ظرف یک هفته حل خواهد شد در حالی که قطعا با جابجایی یک تابلو مشکلات حل نخواهد شد. این در حالی است که وزیر صنعت هم اکنون هم صنعت را نابود کرده هم تجارت را.

موسوی‌لارگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با برنامه ششم توسعه است.

وی افزود:‌د ر حالی که رئیس‌جمهور عدم کارایی دولت را به نبود وزارت بازرگانی مرتبط می‌داند باید بدانیم که تشکیل این وزارتخانه کاری اشتباه است./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر