کد خبر: 71159
A

رئیس کمیسیون امنیت ملی: مردم باید رای نماینده را بدانند/ نماینده هزینه رای خود را نپردازد نفاق ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نماینده باید هزینه رای خود را بپردازد ولی اگر نپردازد، نفاق ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: مردم باید رای نماینده را بدانند/ نماینده هزینه رای خود را نپردازد نفاق ایجاد می‌شود

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: نمایندگان مجلس هویتی بدون وکالت از ناحیه مردم ندارند؛ ما وکیل مردم هستیم و ملت ایران نیز ناظران ما هستند لذا زمانی کار ما مشروع است که منافع موکلان خود را تامین نماییم.

وی با بیان اینکه مردم به عنوان موکل باید بدانند منافع شان تأمین می شود یا خیر، تصریح کرد:ملت ایران باید ناظر و مطلع بوده و قادر به نقد و نظر باشند؛ لذا کار مجلس باید شفاف گردد.

ذوالنوری با اشاره به روند تصویب طرح شفافیت گفت: نمایندگان اعلام کردند در مجلس سابقه نداشته دو فوریت بیش از یک فوریت رای آورد و متاسفانه فضای مجلس در تصویب این طرح بدین شکل بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سامانه ای نیز باید وجود داشته باشد تا مشخص کند نماینده کجاست و اگر در مجلس حاضر است، آیا در رای گیری شرکت می کند یا خیر! گاهی لایحه ای که چندین سال مورد بررسی بوده، بخاطر یک رای رد می شود.

ذوالنوری گفت: هم اینک رأی‌گیری مخفی است و مشخص نمی شود کسی رای داده است یا خیر! بنابراین مردم باید رای نماینده را بدانند تا از نماینده های خود مطالبه کنند.

وی همچنین در خصوص ملاحظات مطرح شده از سوی نمایندگان مخالف طرح شفافیت گفت: آن هایی که مخالفند به نظر بنده اشتباه می کنند؛ البته نیت خیر دارند و اعلام می کنند حق التدریسی های آموزش و پرورش هر روز مطالباتی دارند و می خواهند با نظر آن ها رای دهیم و در غیر اینصورت بلندگوی تخریب می شوند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: یک نماینده باید هزینه رای خود را بپردازد ولی اگر نپردازد، نفاق ایجاد می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر