کد خبر: 71283
A
سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا:

اگر آیت الله خامنه‌ای نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بودند

سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه « رهبری، فرمانده مدافع کشورهای اسلامی است»، تاکید کرد: آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان یک رهبر جهان اسلام به کمک ملت‌های مسلمان عراق و سوریه شتافتند و اگر ایشان نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بودند.

اگر آیت الله خامنه‌ای نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا، صبح شنبه (امروز )در آئین آغاز به‌کار بخش دفاع مقدس پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بابیان اینکه«یکی از مظلومیت‌های رهبری این است که درباره حضور ایشان در دفاع مقدس و امنیت ملی کمتر گفته شده است، به تشریح شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: رهبری مدتی تمشیت سپاه را برعهده گرفتند و امام خمینی(ره) رسیدگی به سپاه را از ایشان می‌خواستند. حضور رهبری در مناطق جنگی از همان روزهای ابتدایی بود که تاثیر کم‌نظیری را داشت. ایشان در آن زمان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع، نماینده مردم تهران در مجلس و امام جمعه تهران بودند.

 

وی افزود: آیت الله خامنه ای همراه با شهید چمران به اهواز آمدند و با او ستاد جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کردند ولی در ستاد حضور نداشتند بلکه تا خطوط مقدم جلو می‌آمدند و در مکان‌هایی که محل شهادت و نبرد نزدیک بود با یک کلاشینکف قنداق تاشو با شجاعت و اطمینان حضور داشتند.

 

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با بیان اینکه «حضور رهبری در جبهه‌ها تا زمان ترور در ششم تیر 60» مداوم بود، اظهار کرد: روزهای ابتدایی جنگ، روزهای سختی بود؛ فرمانده کل قوا در ابتدای جنگ بنی صدر بود و کشور سر و سامانی نداشتند؛ همچنین وضعیت روحی مردم به‌هم ریخته بود. تاثیر حضور بسیجی‌وار آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده امام که توام با معنویت و صلابت بود، برای نیروهای مسلح تاثیر چند لشکر را داشت.

 

صفوی در ادامه با بیان اقدامات و ابتکارات آیت‌الله خامنه‌ای در جریان 8 سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: تشکیل و راه‌اندازی ستاد جنگ‌های نامنظم، حضور در شورای عالی دفاع و قدرت تصمیم گیری در مقاطع سرنوشت‌ساز، مقابله با سیاست‌های خائنانه بنی صدر در شورای دفاع، تبیین ابعاد سیاسی جنگ و انتقال مسائلی جنگ به مردم از طریق سخنرانی در مجامع مختلف و دیدارها و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های معارضین مسلمانان عراقی و مجاهدین افغانی از ثمرات حضور مقام معظم رهبری در عرصه‌های مربوط به دفاع مقدس و نیروهای مسلح است.

 

وی افزود: نقش ایشان در شورای عالی دفاع کلیدی بود و در مقاطع مهم جنگ تاثیرگذاری کلیدی داشتند؛ یکی از اینها، محاصره مجدد سوسنگرد بود که با پیگیری ایشان سوسنگرد از محاصره آزاد شد. یکی دیگر از اثرگذاری‌های مهم ایشان شکستن حصر آبادان است! من فرماندهی سپاه جنوب را برعهده داشتم؛ زمانی که طرح را دادیم، بنی صدر و دیگران مخالف بودند، اما این طرح با قاطعیت رهبری تصویب شد.

 

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با تاکید بر اهمیت تلاش پیوسته رزمی و پشتیبانی جبهه‌ها از سوی رهبری، اظهار کرد: وقتی سلاح آر پی چی7 به کشور آمد، بنی صدر آن را به سپاه نداد ولی دخالت رهبری موجب شد نصف آر پی چی7ها به سپاه داده شود. همچنین وقتی ایشان رئیس‌جمهور شدند، صحبت‌های اثرگذاری با هیات‌های سیاسی که  از کشورهای دیگر می‌آمدند، انجام می دادند.

 

صفوی با اشاره به تمایل آیت‌الله خامنه‌ای برای حضور در جبهه های نبرد جنگ تحمیلی، خاطر نشان کرد: پس از پذیرش قطعنامه 598، عراق مجددا حمله کرد تا خرمشهر را بگیرد؛ منافقین نیز از کرمانشاه وارد کشور شدند و تا 40 کیلومتری کرمانشاه آمدند. در این شرایط امام که نگران آیت‌الله خامنه ای بودند و پس از ترور، اجازه حضور ایشان در جبهه‌ها و حتی استان‌های مرزی را نمی‌دادند، رهبری وصیت‌نامه نوشتند و در نمازجمعه اعلام کردند من در حال رفتن به جبهه هستم و همه نیز به جبهه بیایند؛ این حضور موثر, موجب شد که عراقی‌ها فرار کنند.

 

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا در پایان با تاکید بر اینکه رهبری، فرمانده مدافع کشورهای اسلامی است، گفت: اگر رهبری نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بود. ایشان به‌عنوان یک رهبر جهان اسلام به کمک ملت های مسلمان عراق و سوریه شتافتند. کشورهای مدعی رهبری اسلام نه تنها از مسلمانان حمایتی نکردند بلکه پنج سال است که ملت یمن را زیر حملات خود قرار داده‌اند.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر