کد خبر: 71286
A

نماینده مجلس: بیکاری، مادر همه مفاسد و آسیب‌های اجتماعی است/ مشکلات سیاسی خود را با دنیا حل کنیم، مشکلات اقتصادی رفع می‌شود

مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: بیکاری جوانان و نبود شغل، مادر همه مفاسد و آسیب‌های اجتماعی است. برای مبارزه با فقر و فساد باید بتوانیم سرمایه خارجی را جلب کنیم و لازمه جذب سرمایه خارجی این است که مشکلات سیاسی خود را با دنیا حل کنیم تا مشکلات اقتصادی به دنبال آن رفع شود.

نماینده مجلس: بیکاری، مادر همه مفاسد و آسیب‌های اجتماعی است/ مشکلات سیاسی خود را با دنیا حل کنیم، مشکلات اقتصادی رفع می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور را بیکاری جوانان دانست و توضیح داد: در حال حاضر بیکاری جوانان و نبود شغل مهم‌ترین مشکل و مادر همه آسیب‌های اجتماعی کشور است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل بیکاری و نبود شغل، جوانان را در معرض همه آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد و مجموعه این آسیب‌ها نظام و حاکمیت را در درازمدت تهدید می‌کند.

 

رضایی با بیان اینکه باید بررسی کنیم اشتغال چگونه به وجود می‌آید، توضیح داد: همه می‌دانیم اشتغال با سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود و تا سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تولیدی نخواهیم داشت و اشتغالی هم فراهم نمی‌شود.

 

او اضافه کرد: بنابراین برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید و اشتغال، نیازمند جلب سرمایه خارجی در کنار داخلی هستیم و در این شرایط تحریمی، با سرمایه‌گذار داخلی نمی‌توانیم به تنهایی مشکلات تولید و اشتغال را حل کنیم.

 

رضایی با ابراز تاسف از آسیب‌پذیر بودن سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شرایط بد اقتصادی و تحریمی گفت: اگر نتوانیم به طریق اولی مشکلات سیاسی خود را با جهان حل کنیم، در زمینه اقتصادی هم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی همه این موارد را زنجیروار به هم متصل دانست و گفت: نبود اشتغال، زمین‌گیر شدن تولید و نابسامانی شرایط جوانان را در پی دارد، اما اگر بتوانیم با تدبیر و خرد جمعی مشکلات سیاسی‌مان را با جهان حل کنیم، قطعاً می‌توانیم سرمایه خارجی را پشتوانه توان داخلی کنیم.

 

رضایی در ادامه، اعتیاد و فروش مواد مخدر را یکی دیگر از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور خواند که در پی بیکاری و فقر اجتماعی به وجود می‌آید.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: فقر مالی در پی بیکاری جوانان بروز می‌کند و باعث می‌شود به دام مواد مخدر یا فروش و توزیع آن بیفتند که هر یک از این اتفاقات هزاران آسیب و مشکل اجتماعی دیگر از جمله دزدی، فساد، فحشا و... را به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده مردم شیراز در خانه ملت در پایان گفت: باید با بیکاری به عنوان مادر همه آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی مبارزه کنیم و به جای شعار دادن به فکر ایجاد اشتغال جوانان باشیم./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر