کد خبر: 71317
A
عبدالله‌ ناصری:

تندروها در صداوسیما حکومت خودمختار دارند/ کج‌اندیشی در رسانه ملی مردم را به سمت ماهواره‌ها سوق داده است

عبدالله‌ ناصری گفت: لازم است هرچه زودتر تدبیری برای ترمیم مشکلات صداوسیما اندیشیده شود تا مردم به جای شبکه‌های ماهواره‌‌ای پای برنامه‌هایی بنشینند که توسط رسانه رسمی کشور و در راستای مصلحت کشور تولید می‌شود.

تندروها در صداوسیما حکومت خودمختار دارند/ کج‌اندیشی در رسانه ملی مردم را به سمت ماهواره‌ها سوق داده است

به گزارش دیده بان ایران؛ اعتراض علی لاریجانی به صداوسیما یک بار دیگر رویکرد افراطی و سلیقه‌ای صداوسیما را در اذهان عمومی پررنگ کرد.

عبدالله‌ ناصری که در دولت سید محمد خاتمی مدیریت خبرگزاری ایرنا را بر عهده داشت  با اشاره به اینکه «سلیقه‌ای بودن صداوسیما بر همه محرز است»، توضیح داد: مردم صداوسیما را رسانه نظام می‌دانند و دقیقاً به همین دلیل توقع می‌رود مسئولان و دست‌اندرکارانش طوری سیاست‌ها را تعیین کنند که تلویزیون منعکس‌کننده منویات همه گروه‌ها باشد و این‌طور نباشد که فقط به گروه و جناح مشخصی اختصاص داده شود. چون در چنین حالتی اعتماد عمومی به رسانه نظام روزبه‌روز کمتر می‌شود که متاسفانه این اتفاق تلخ رخ داده است. در واقع نزدیک به 2 دهه است عده‌ای، که غالباً به طیف افراطی و تندرو سیاسی تعلق دارند، در صداوسیما به طور خودمختار حکومت می‌کنند و هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند. خب، معلوم است مردم روزبه‌روز بیشتر به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند به برنامه‌ها و اخبار اعتماد کنند.

 

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: اساساً مدیریت رسانه به هر شکل و شیوه‌ای که باشد، وظیفه‌ای بسیار حساس است و به همین دلیل باید مدیرانی را برای رسانه‌ها گمارد که تخصص کافی داشته باشند و همچنین ارزیابی دقیقی از آنچه در دنیا می‌گذرد داشته باشند. این اصل مخصوصاً در رسانه‌ای که برای چند 10 میلیون ایرانی برنامه پخش می‌کند باید به قاعده چندین برابر باشد تا اعتماد عمومی خدشه‌دار نشود.

 

وی همچنین گفت: متاسفانه اهمال‌کاری و کج‌اندیشی و همچنین نگاه مالکانه به رسانه‌ای که عنوان ملی را یدک می‌کشد، مردم را به سمت ماهواره‌ها سوق داده است تا خارجی‌ها بتوانند روی دید و نظر مردم به راحتی تاثیر بگذارند. به همین دلیل باید تصمیمی جدی گرفته شود تا مدیرانی برای اداره صداوسیما تعیین شوند و روی کار بیایند که مصالح عمومی را ارجح از منافع جریان سیاسی خاصی بدانند.

 

او ادامه داد: لازم است هرچه زودتر تدبیری برای ترمیم مشکلات صداوسیما اندیشیده شود تا مردم به جای شبکه‌های ماهواره‌‌ای پای برنامه‌هایی بنشینند که توسط رسانه رسمی کشور و در راستای مصلحت کشور تولید می‌شود، نه اینکه تماشاگر برنامه‌هایی باشند که مشخصاً برای تخریب و زیر سوال بردن استقلال ایران تولید می‌شود.

 

عبدالله‌ ناصری صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان رساند: در ماه پایانی سال جاری کشور انتخاباتی را برگزار خواهد کرد که به دلیل هجمه‌هایی که این روزها از سوی جهان به ما وارد می‌شود، نسبت به انتخابات گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است. پس نه فقط صداوسیما، بلکه سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور هم باید فضا را برای برگزاری انتخاباتی با حداکثر مشارکت مهیا کنند؛ طبیعی است سیاسی‌کاری و توجه به تحرکات افراطی و... که مستقیماً اعتماد عمومی را نشانه می‌گیرد، مانع انسجام و اتحاد می‌شود، پس باید همه و مشخصاً دست‌اندرکاران صداوسیما از این رفتارها پرهیز کنند./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر