کد خبر: 71355
A

علی‌اصغر یوسف‌نژاد: مردم باید از آرای مسئولان مطلع باشند/ شفافیت آرای نهادهای تصمیم‌گیر اعتماد مردم را به حاکمیت بیشتر می کند

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مجلس، گفت: جزو حقوق شهروندی است که مردم از آرای مسئولان مطلع باشند و دولت و حاکمیت هم باید از این موضوع برای شفاف‌سازی و جلب و جذب اعتماد عمومی و حضور مردم در فرایند تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های تصمیم‌گیر استفاده کند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد: مردم باید از آرای مسئولان مطلع باشند/ شفافیت آرای نهادهای تصمیم‌گیر اعتماد مردم را به حاکمیت بیشتر می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مجلس به منظور شفاف‌سازی آرای تمامی نهادهای تصمیم‌گیر، گفت: دولت در لایحه شفافیت که اخیراً به مجلس ارائه کرده تکالیفی را برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته که شامل شفافیت آرا در شوراها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

 

مردم باید از آرای مسئولان مطلع باشند

 

او تاکید کرد: جزو حقوق شهروندی است که مردم از آرای مسئولان مطلع باشند و دولت و حاکمیت هم باید از این موضوع برای شفاف‌سازی و جلب و جذب اعتماد عمومی و حضور مردم در فرایند تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های تصمیم‌گیر استفاده کند. این موضوع منجر به ایجاد اعتماد عمومی و ترمیم سرمایه اجتماعی می‌شود.

 

یوسف‌نژاد همچنین موافقت خود را با شفافیت آرای نهادهای تصمیم‌گیر اعلام کرد و گفت: بنده در راستای شفافیت هر ماه گزارش عملکرد خود را به مردم می‌دهم. در این گزارش عنوان می‌کنم که به کدام طرح یا لایحه رأی داده‌ام یا رأی نداده‌ام.

 

او با اشاره به برخی اظهارنظرهای نمایندگان مبنی بر اینکه شفافیت آرا موجب فشار می‌شود، گفت: این درست است، اما می‌توان موارد حساس را استثنا کرد. این طرح باید در مجلس بررسی شود و اگر نظری هست، قید شود. بنابراین می‌توان برخی از مواردی را که از نظر امنیت عمومی، مصلحت و منفعت جامعه صلاح نباشد استثنا کرد، اما با فضای عمومی برای شفافیت باید موافقت شود.

 

یوسف‌نژاد در ادامه به ارائه لایحه دولت به منظور شفافیت پرداخت: اصل بر این است که دولت لایحه بدهد و به نظر بنده طرح موضوع فرعی است. در حال حاضر که دولت در خصوص شفافیت لایحه داده و تمامی جوانب را در نظر  گرفته و خودش می‌خواهد این قانون را اجرا کند، بهتر است لایحه دولت را محور در نظر بگیریم و پیشنهادهای نمایندگان را بر آن اضافه کنیم.

 

شفافیت آرای نهادهای تصمیم‌گیر اعتماد مردم را به حاکمیت بازمی‌گرداند

 

او در پایان گفت: بازگشت اعتماد به حاکمیت، با منافع و مصالح عمومی تطبیق دارد و شفافیت می‌تواند منجر به آن شود و اعتماد عمومی را جذب و حقوق شهروندی را تامین کند./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر