کد خبر: 71392
A
آیت الله غرویان:

اظهارات برخی مسئولان نشاط و امید جامعه را هدف قرار می‌دهد/ توهین به رای و منتخب مردم خلاف منویات رهبر انقلاب است

یک استاد حوزه گفت: رهبر انقلاب مصالح کشور و مصالح نظام را در کل و با دید وسیع نگاه کرده و صحبت می‌کنند اما برخی آقایان خیلی دید محدودی دارند و گاهی براساس همان دید و بینش محدود اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خلاف نظر رهبری است.

اظهارات برخی مسئولان نشاط و امید جامعه را هدف قرار می‌دهد/ توهین به رای و منتخب مردم خلاف منویات رهبر انقلاب است

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن غرویان، در واکنش به اظهارات رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه «کسانی که تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند» و تناقض آن با سخنان رهبر انقلاب، گفت: برای ما همواره باید نگاه رهبر انقلاب ملاک و مهم باشد؛ چرا که ایشان مصالح کشور و مصالح نظام را در کل و با دید وسیع نگاه کرده و صحبت می‌کنند اما برخی آقایان خیلی دید محدودی دارند و گاهی براساس همان دید و بینش محدود اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خلاف نظر رهبری است. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب می‌گویند این مملکت، مملکت خود ما است و همه ما ایرانی‌هایی که به این کشور علاقه داریم، باید برای حفظ کشور خودمان هم که شده در انتخابات شرکت کنیم. می‌دانیم که هر جامعه و کشوری در دنیای امروز برای خودش نظام و قانون دارد و ما هم در ایران که زندگی می کنیم باید قانون و نظام خود را داشته باشیم چرا که هرج و مرج معقول نیست و کشور قانون، قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه می‌خواهد؛ بنابراین نظر رهبری مصالح کلان جامعه است و می‌خواهند همه بیایند و در انتخابات شرکت کنند. همه به وطن خود علاقه دارند لذا برای حفط مملکت باید همه در انتخابات شرکت کنند و تعلقات گروهی و حزبی را کنار بگذارند. 

این استاد حوزه همچنین با انتقاد از اظهاراتی که نشاط و امید جامعه را هدف قرار می‌دهند، گفت: متاسفانه بسیاری از آقایان بینش وسیع و کلانی ندارند و حرف‌هایی می‌زنند که خلاف منویات رهبری است. برای مثال ایشان می‌فرمایند مردم سالاری دینی؛ مردم سالاری یعنی رای اکثریت و رای مردم و باید به رای مردم احترام بگذاریم اما می‌بینیم برخی آقایان به رای مردم بی‌احترامی کرده و به منتخب مردم توهین می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به همین اظهارنظرها در نتیجه باید در این مسائل حرف رهبری را ملاک قرار داده و مردم را برای شرکت در انتخابات و حضور حداکثری دعوت کنیم. 

غرویان در خصوص وظیفه شورای نگهبان برای تبعیت از سخنان رهبری و ایجاد امید در جامعه و فضای انتخابات گفت:‌ وظیفه شورای نگهبان هم این است که نظر رهبری را ملاک قرار داده و براساس همین منویات در حوزه احراز صلاحیت‌ها عمل کند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر