کد خبر: 71483
A

نماینده مجلس: حقوق بعضی مدیران قانونی اما بالاتر از حد انتظار جامعه است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس درباره اینکه چرا بعضی دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات حقوقی شفاف عمل نمی‌کنند، گفت: حقوق مدیران بعضی از ارگان‌ها قانونی اما بالاتر از حد انتظار جامعه است و ممکن است بعضی از این نهادها از متعادل کردن حقوق‌ها امتناع کنند.

نماینده مجلس: حقوق بعضی مدیران قانونی اما بالاتر از حد انتظار جامعه است

به گزارش دیده بان ایران؛ نورمحمد تربتی‌نژاد در مورد ضرورت شفاف سازی حقوق مدیران دستگاه های مختلف گفت: مسلما حقوق و مزایایی که مدیران دریافت می‌کنند، باید در چارچوب قانونی یا آیین‌نامه‌های همان ارگان باشد. یکی از وظایف نظارتی دستگاه‌ها این است که مردم را نسبت به حقوق مدیران آگاه کنند. اگر این اتفاق به صورت کامل بیفتد می‌توانیم قانونی بودن یا نبودن حقوق مدیران را بررسی کنیم.

وی شفاف سازی حقوق‌ مدیران را مانعی برای فساد دانست و در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی از دستگاه‌ها در اعمال شفافیت تعلل می‌کنند، گفت: یکی از دلایل، سهل‌انگاری مدیران مختلف ارگان‌هاست. یکی از دلایل دیگر این است که حقوق مدیران بعضی از ارگان‌ها به دلیل ماهیت و شرایط کاری که دارند، زیاد است. این حقوق‌ها قانونی اما بالاتر از حد جامعه است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در مورد ضرورت مطابقت این قوانین با عرف گفت: این قوانین در طول سالیان متمادی وضع شده است. نظر من این است که خوب است که این حقوق‌ها به حد متعادلی بازگردد و به نوعی با عرف هماهنگ باشد اما این تعادل نیازمند بررسی‌ها و زمان بیشتر است چون ممکن است بعضی از ارگان‌ها و نهادها از این موضوع امتناع کنند.

به گزارش ایسنا، از زمانی که سامانه ثبت حقوق و مزایا از سوی سازمان اداری و استخدامی راه‌اندازی شد تاکنون برخی دستگاه‌های اجرایی برای بارگذاری اطلاعات در سامانه ورود نکرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر