کد خبر: 71647
A
وزیر راه و شهرسازی:

سانحه قطار زاهدان- تهران تروریستی نبود/ وزارت خارجه اعلام نکرده که مردم به عراق نروند/ در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی کشور عراق نداریم

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بنده چیزی خارج از بیانیه وزارت خارجه نمی‌گویم و وزارت خارجه هم اعلام نکرده که مردم به عراق نروند بلکه گفته احتیاط کنند.

سانحه قطار زاهدان- تهران تروریستی نبود/ وزارت خارجه اعلام نکرده که مردم به عراق نروند/ در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی کشور عراق نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر سلب اعتماد مردم با وقوع سانحه ریلی قطار زاهدان- تهران که طبق اعلام رسمی علت سانحه باز کردن پیچ‌های ریل توسط برخی افراد ناشناس بوده است، گفت: حوادث رخ می‌دهند اما نکته مهم در این سانحه حفاظت از مسیر بوده است.

وی افزود: این سانحه از جمله سوانحی نبوده که بگوییم مقصر آن سیستم حمل و نقل بوده است و یک اتفاق بسیار نادر در وقوع این سانحه رخ داده است.

اسلامی ادامه داد: کمیته بررسی سانحه وقتی بر سر صحنه رسید، مشاهده کرد که مسیر ریلی دچار این وضعیت شده و هم مدیریت استان و هم نهادهای امنیتی در حال پیگیری موضوع هستند تا بتوانند گزارش دقیق‌تری را ارائه کنند.

وی درباره احتمال دخالت گروه‌های تروریستی در وقوع این سانحه گفت: هیچ شواهد و مستنداتی را ندیدیم که این کار توسط گروه‌های تروریستی انجام شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حفاظت از مسیرهای ریلی را تشدید کرده‌ایم و امیدواریم شاهد وقوع این سوانح نباشیم.

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت سفرهای اربعین اظهار داشت: روز گذشته ۳۳ هزار زائر ایرانی عازم شدند و کشور عراق در حال حاضر امن است و مسئولین این کشور در حال کنترل وضعیت هستند.

وی با بیان اینکه این سفر یک سفر اعتقادی است، گفت: اخباری که از عراق می‌رسد این است که امنیت در این کشور برقرار شده است.

اسلامی تاکید کرد: البته بنده چیزی خارج از بیانیه وزارت خارجه نمی‌گویم و وزارت خارجه هم اعلام نکرده که مردم به عراق نروند بلکه گفته احتیاط کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی کشور عراق نداریم.

اسلامی با اشاره به آمادگی سیستم حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران گفت: ۸۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران پیش‌بینی شده است. همچنین روزانه ۵۵ رام قطار در مسیر همدان، کرمانشاه و خرمشهر حرکت می‌کنند و مجوز ۶۰۰ پرواز صادر شده است./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر