کد خبر: 7166
A
رحمانی فضلی تشریح کرد:

تاکید بر مشارکت مردم برای مدیریت آسیب های اجتماعی/ استفاده از خلاء‌امنیتی در حمله تروریستی حله عراق/ حضور گروه های تروریستی در کشور پررنگ نشده است

وزیر کشور بر لزوم مشارکت مردم در سازماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در نشست امروز(شنبه)، دو کمیته مفصل و مستقلی در شورای اجتماعی کشور تشکیل شد تا بتوانیم این موضوع را با کمک مردم و دستگاه ها دنبال کنیم.

تاکید بر مشارکت مردم برای مدیریت آسیب های اجتماعی/ استفاده از خلاء‌امنیتی در حمله تروریستی حله عراق/ حضور گروه های تروریستی در کشور پررنگ نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه پس از جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: شورای اجتماعی کشور در دیدار و جلسه ای که خدمت رهبر معظم انقلاب داشتند، گزارش های مفصلی را ارایه و روسای قوا نیز روند کار دستگاه ها را گزارش دادند.
وی ادامه داد: معظم له در نهایت فرمایشاتی داشتند که برای ما هم راهگشا و هم هدایتگر بود و ما موظف شدیم در 6 ماهه آینده مجددا در محضر ایشان حضور پیدا کنیم و گزارش عملکرد دستگاه های مختلف را با رویکرد انجام کارهای فوق العاده به محضر ایشان تقدیم کنیم که اردیبهشت ماه سال 96 خواهد بود.
وزیر کشور گفت: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور دستگاه های مختلف ماموریت پیدا کردند و موضوعات تقسیم کار شد و مقرر گردید شاخص ها و زمان بندی مشخص شود.
رحمانی فضلی افزود: همچنین دستگاه های همکار تعیین شدند تا کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب روی دو موضوع مهم یعنی بحث علت یابی و ریشه یابی آسیب های اجتماعی و بحث جریان سازی و مشارکت مردم در سازماندهی مسایل و موضوعات آسیب های اجتماعی تاکید بیشتری داشتند دو کمیته مفصل و مستقلی در شورای اجتماعی کشور تشکیل شد تا بتوانیم این موضوع را با کمک مردم و دستگاه ها دنبال کنیم.
وزیر کشور گفت: امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت واقعی مردم در مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی گام های بهتر و موثرتری برای 6 ماه آینده برداریم.

** استفاده از خلاء امنیتی در حمله تروریستی حله 
رحمانی فضلی همچنین در خصوص حادثه تروریستی در حله اظهارداشت: بحث حادثه تروریستی حله با توجه به اینکه در کشور عراق اتفاق افتاده وزارت خارجه این موضوع را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: رییس جمهوری نیز در نامه خود به این موضوع تاکید کرد که امیدواریم با همکاری های بین ایران و عراق بتوانیم با موضوع افراطی گری و تروریسم برخورد جدی کنیم. 
وزیر کشور گفت: ما قبل از مراسم اربعین نیز در مذاکراتی که با دولت عراق داشتیم اعلام آمادگی کرده بودیم که اگر لازم است ما در تامین امنیت زوار خود در داخل عراق مشارکت داشته باشیم اما آن ها در مذاکرات مفصلی که چندین بار انجام شده قبول کردند امنیت با خود آن ها خواهد بود و امنیت را برقرار می کنند.
رحمانی فضلی افزود: سال های قبل امنیت به خوبی برقرار شد و امسال نیز در مسیر اصلی و در ایام اربعین این اتفاق نیفتاد اما با توجه به خلاهایی که در مسیرهای فرعی بوده دشمنی که از انجام عملیات ناکام مانده بود از مکانی که خلاهای امنیتی بود استفاده کرده است.
وی ادامه داد: برای ما این حادثه دلخراش و متاثر کننده است. با همکاری که با دولت عراق خواهیم داشت تلاش می کنیم هم مسببین این قضیه و هم مراحل آتی تامین امنیت بیشتری صورت بگیرد.

**در مواقع بحران دست به دست هم دهیم
وزیر کشور همچنین در خصوص کاهش دمای هوا در استان ‌های شمالی و بروز مشکلاتی از جمله قطعی گاز در این استان‌ ها گفت: پس از بارش برف به ویژه در مازندران عمده مشکل به موضوع گاز برمی گردد چرا که این استان در انتهای خط گازرسانی قرار گرفته و در این استان فشار گاز پایین است.
رحمانی فضلی افزود: گازرسانی به میزان مصرف و تولید وابسته است، از مراحل اولیه بروز این مشکل، همه عوامل دست به کار شدند و تمهیداتی همچون بازنگری مصرف گاز کارخانه‌ ها و یا حتی تعطیلی بعضی از آن ها انجام شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در این چند روز همه کسانی که می توانستند به نوعی اطلاع رسانی کنند و به مردم و مسوولان کمک کنند، موضوعاتی را برجسته می کردند که این برجسته کردن به حل مشکل کمک نمی کند.
وزیر کشور گفت: امیدواریم در مواقع بحران همه دست به دست یکدیگر بدهیم تا مشکل حل شود و بعد از حل مشکل می‌ توان از مسئولان سوال کرد و با آن ها درخصوص نحوه عملکرد صحبت کرد.
رحمانی فضلی افزود: بی ‌تردید برزرگ کردن حوادث روی روحیه مردم تاثیرات منفی خواهد داشت.

**حضور گروه های تروریستی در کشور پررنگ نشده است
رئیس شورای امنیت کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره کنترل مرزهای کشور اظهارداشت: حضور گروه‌های تروریستی در کشور پررنگ و بیشتر نشده است بلکه نیروهای ما با تسلط سلطه‌ ای که دارند و با رصد مستمر و دائمی که انجام می دهند، توانسته ‌اند گروه‌ های بیشتری را شناسایی و با آن ها برخورد کنند.
رحمانی فضلی یادآور شد: اخیرا نیز گروه تروریستی در شرق کشور قصد انجام عملیات داشت که توسط نیروهای امنیتی و نظامی شناسایی و با آن ها برخورد شد.
وی همچنین در حضوص حادثه برخورد دو قطار در سمنان اظهارداشت: مسوولان در این خصوص توضیحات مفصلی داده اند، ستاد مدیریت بحران از مراحل اولیه در آنجا حضور پیدا کردند و امکانات استان را بکار گرفتند تا بتوانند از خسارت بیشتر جلوگیری کنند.
وزیر کشور ادامه داد: حادثه دلخراش و تاثرانگیزی بوده و باید تلاش کنیم این نوع اتفاقات نیفتد، رئیس جمهوری دستور دادند این موضوع بررسی شود و امروز معاون اول رئیس جمهوری در این زمینه جلسه گذاشتند تا علت یابی و برخورد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر