کد خبر: 71700
A

آقای رفیق دوست؛ بالا رفتن قیمت خانه‌تان، نه، اما خم شدن کمر مردم زیر بار تورم به شما ربط دارد

این روزها شرکت‌ها و اموال بسیاری در اختیار بنیاد مستضعفان است و به واسطه آنها خیلی‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند.

آقای رفیق دوست؛ بالا رفتن قیمت خانه‌تان، نه، اما خم شدن کمر مردم زیر بار تورم به شما ربط دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن رفیق‌دوست رییس سابق وعضو فعلی هیات مدیره بنیاد مستضعفان در گفت‌وگوی گفته است:« منزلم در خیابان فرمانیه است که سال ۱۳۷۳ خودم ساختم و حدود ۵۵ میلیون تومان برایم تمام شد و به آقا هم اعلام کردم. برای فردی مثل بنده که کار اقتصادی می‌کند و کارش دائما با ریسک همراه است باید حتما پشتوانه مالی وجود داشته باشد که این منزل به عنوان پشتوانه مالی‌ام است. به بنده ربطی ندارد که تورم امروز قیمت این خانه را خیلی بالا برده.»

بله، تورم ربطی به آقای رفیق دوست ندارد. سبک زندگی او هم به ما ربطی ندارد. بالاخره ایشان همانطور که خودشان گفته‌اند، سال‌هاست کار اقتصادی می‌کنند و طبیعتا به خاطر این فعالیت‌ها باید زندگی خوبی داشته باشند.

در این میان اما باید به آقای رفیق دوست یک تذکر کوچک بدهیم و آنهم این است که زندگی قشر ضعیف جامعه که این روزها کمرشان زیر بار تورم در حال خم شدن است به شما و تمام کسانی که در این نظام مسؤولیت دارند، ربط دارد.

امام خمینی در سال 57 در حکم تشکیل بنیاد مستضعفان نوشتند:« شورای انقلاب اسلامی به موجب این مکتوب مأموریت دارد که تمام اموال منقول و غیرمنقول سلسله پهلوی و شاخه‌ها و عُمّال و مربوطین به این سلسله را که در طول مدت سلسله غیرقانونی از بیت‌المال مسلمین اختلاس نموده‌اند به نفع مستضعفان و کارگران و کارمندانِ ضعیف، مصادره و منقولات آن در بانک‌ها در شماره‌ای به اسم انقلاب به اینجانب سپرده شود و غیرمنقول از قبیل مستغلات و اراضی، ثبت و ضبط شود تا به نفع مستمندان صرف گردد»

در این حکم آمده است اموال ثبت و ضبط شده باید به نفع مستمندان صرف شود. یعنی این افراد نباید زمانی که حال اقتصاد ایران خوب نیست، بد باشد. این روزها شرکت‌ها و اموال بسیاری در اختیار بنیاد مستضعفان است و به واسطه آنها خیلی‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند و با درآمدشان اوضاع زندگی مردم نیازمند روبه‌راه شود.

در حکم مقام معظم رهبری برای پرویز فتاح رییس تازه بنیاد هم آمده است:« اهمّ توصیه‎‌های اینجانب اولاً اهتمام به توانمندسازی تهیدستان و مصروف کردن این امانت ملّی در جهت آبادانی و پیشرفت جامعِ مناطق محروم، و ثانیاً رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی، و ثالثاً به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص و انقلابی و جریان‌سازی فعالیت جهادی در همه‌ی بخش‌های این بنیاد است.»

زندگی مردم باید به شما ربط داشته باشد. این که پدری توان خرید مایحتاج زندگی فرزندانش را ندارد به شما ربط دارد. این که در اول مهر پدری شرمنده فرزند خود است که نمی‌تواند برای او کیف و کفش جدید بخرند، به شما ربط دارد. اینکه خیلی از جوان‌ها به دلیل وضع بد مالی و همین تورم کمر شکن نمی‌تواند به سر خانه و زندگی‌شان بروند به شما ربط دارد.

این روزها تمام مسؤولان کشور باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی مردم باشند و تمام تلاششان را انجام بدهند که باری از دوش آنها بردارند نه اینکه با حرف‌هایشان به زخم‌ها تازه مردم از اوضاع نابسامان اقتصاد ایران برداشته‌اند نمک بپاشند.

 

مصطفی داننده- عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر