کد خبر: 71724
A
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی:

هنوز تصمیمی برای سهمیه بندی بنزین نگرفته‌ایم/ اگر تغییری می خواهد به وجود بیاید، باید به سود طبقات پایین باشد/ نحوه تخصیص یارانه‌ پنهان را نمی‌شود به سرعت تغییر داد

رئیس مجلس گفت: در باره سهمیه بندی بنزین مجلس هنوز تصمیمی نگرفته و دولت هم پیشنهاداتی دارد که در لایحه بودجه ارائه می‌‌دهد.

هنوز تصمیمی برای سهمیه بندی بنزین نگرفته‌ایم/ اگر تغییری می خواهد به وجود بیاید، باید به سود طبقات پایین باشد/ نحوه تخصیص یارانه‌ پنهان را نمی‌شود به سرعت تغییر داد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی لاریجانی، صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه درباره موضوع اصلاح هدفمندی یارانه‌ها بحث شد. در این زمینه میزان یارانه پرداختی در کشور باید مشخص شود و این را دستگاه‌های مختلف باید مشخص کنند تا تصویر روشنی از میزان یارانه پرداختی در بخش‌های مختلف ارائه دهند. البته من هم رسیدگی به این موضوع را به کمیسیون بودجه ارجاع دادم تا در بودجه سال 99 پیش بینی‌های لازم انجام شود.


او اظهار داشت: اراده مجلس بر این است تا فشاری به مردم نیاید و اگر تغییری می خواهد به وجود بیاید، باید به سود طبقات پایین باشد زیرا الان طبقات بالاتر جامعه یارانه بیشتری می‌گیرند که این روند باید تغییر کند. باید مواظب بود تا به تولید کشور هم آسیبی نرسد.

 

لاریجانی در باره سهمیه بندی بنزین گفت: در این باره مجلس هنوز تصمیمی نگرفته و دولت هم پینشهاداتی دارد که در لایحه بودجه ارائه می‌‌دهد.

 

رئیس مجلس درباره اصلاح پرداخت یارانه پنهان عنوان کرد: نحوه تخصیص یارانه‌ پنهان را نمی‌شود به سرعت تغییر داد و این موضوع باید یک روند تدریجی را طی‌ کند. البته دراین باره هم قاطبه نمایندگان مجلس نظرشان این است که هر تغییری می‌دهیم باید به سود طبقات پایین تر جامعه باشد.

 

او  هم چنین درباره کاهش وابستگی بودجه به صادرات نفت هم گفت: یکی از راه‌های کاهش وابستگی به نفت، اصلاح مالیات‌ها و همین موضوع یارانه‌ها است که باید دولت آن را دنبال کند.

 

منبع: تسنیم 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر