کد خبر: 71834
A

خبر سردار تنگسیری درباره جدیدترین دستاور نظامی سپاه/امروز شاهد رونمایی از شناورهای دریایی تندرو تا ۹۰ نات سرعت خواهیم بود

؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور بیگانگان در ‌خلیج‌ فارس هیچ دستاوردی ‌ندارد، گفت: با بهره‌گیری از توان و دانش فنی داخلی در آینده نزدیک به‌سمت تولید شناورهای تندرو با سرعت ۱۰۰نات می‌رویم. سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز در فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: امروز شاهد رونمایی از شناورهای دریایی تندرو تا ۹۰ نات سرعت خواهیم بود. با بهره‌گیری از توان و دانش فنی نیروهای نخبه داخلی، در آینده نزدیک به‌سمت تولید شناورهای تندرو با سرعت ۱۰۰ نات می‌رویم.

خبر سردار تنگسیری درباره جدیدترین دستاور نظامی سپاه/امروز شاهد رونمایی از شناورهای دریایی تندرو تا ۹۰ نات سرعت خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور بیگانگان در ‌خلیج‌ فارس هیچ دستاوردی ‌ندارد، گفت: با بهره‌گیری از توان و دانش فنی داخلی در آینده نزدیک به‌سمت تولید شناورهای تندرو با سرعت ۱۰۰نات می‌رویم.

سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز در فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: امروز شاهد رونمایی از شناورهای دریایی تندرو تا ۹۰ نات سرعت خواهیم بود. با بهره‌گیری از توان و دانش فنی نیروهای نخبه داخلی، در آینده نزدیک به‌سمت تولید شناورهای تندرو با سرعت ۱۰۰ نات می‌رویم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه "دستیابی به این  پیشرفت‌ها را مدیون تلاش جوانان این سرزمین و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب هستیم" افزود: دشمن هیچ‌گاه از ما راضی نخواهد بود مگر اینکه بنا به فرمایش قرآن کریم، ما را به‌شکل خود درآورد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با ابراز اینکه "راضی شدن دشمن از ما تنها یک خیال‌پردازی کودکانه است" تصریح کرد: تنها راه مقابله با دشمن افزایش آمادگی در برابر اوست و مذاکره در موضوعات مختلف با دشمن بدعهد راه به جایی نمی‌برد.  آمادگی ماست که امنیت و ثبات را در منطقه خلیج‌ فارس ایجاد کرده و بارها به کشورهای حوزه خلیج‌فارس پیام داده‌ایم که این منطقه متعلق به همه همسایگان است و ما قادریم امنیت را با همدلی بین کشورهای این حوزه برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بیگانگان، مخل امنیت منطقه خلیج‌ فارس هستند افزود: آن‌ها به‌دنبال ایجاد مشروعیت‌ برای حضور نامشروع خود به‌بهانه ایجاد امنیت هستند و از طرفی برای فروش سلاح‌های خود می‌بایست که جنگ‌افروزی کنند.

وی با اعلام اینکه حضور بیگانگان در منطقه خلیج‌فارس حتی عواقب زیست‌محیطی به‌جای می‌گذارد گفت: برای چرخش آب در خلیج‌فارس با مساحت ۲۵۰ هزار کیلومترمربع به یک سال زمان نیاز است و دشمن بداند که حضور او هیچ دستاوردی برای منطقه ندارد. 

نیروی زمینی از نظر سرعت عمل، تحرک و هجوم به اهداف تعیین شده، نمره بسیار خوبی گرفت

همچنین میزان نوشت؛ 

امروز رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور آغاز شد. در همین راستا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه برگزاری این رزمایش که در ارومیه برگزار شده بود، گفت:  بعد از تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش طی دو سه سال گذشته، لازم بود که ما در یک شرایط غیرمترقبه و بدون پیش بینی قبلی یک آزمونی از نیروی زمینی بگیریم و ببینیم که این نیرو در چه حدی از آمادگی قرار دارد.

وی افزود: در جریان رزمایش امروز، یگان‌های نیروی زمینی ارتش با سرعت وارد منطقه‌ای که برای آن‌ها تعیین کرده بودیم شدند و توانستند به صورت موفقیت‌آمیز ماموریت‌های خود را انجام دهند.  خوشبختانه از نظر سرعت عمل، تحرک و هجوم به اهداف تعیین شده، نیروی زمینی ارتش نمره بسیار خوبی را تا الان دریافت کرده است که باعث امیدواری است. من فکر می‌کنم ما موفقیت کاملی را در زمینه تغییر ماهیت نیروی زمینی ارتش که مبتنی بر خواست ستاد کل نیروهای مسلح بود به دست آورده‌ایم.

پیام رزمایش اقتدار و آرامش درخواست خروج نیروهای فرامنطقه‌ای است

رزمایش یک روزه اقتدار و آرامش از صبح امروز چهارشنبه با حضور فراگیر مرزنشینان و نیروهای مرزبانی دریابانی،فرماندهان نظامی و انتظامی، استاندار هرمزگان و برخی مدیران اجرایی استان به صورت همزمان دربندرعباس و بوشهر درحال برگزاری است.

بنا بر آنچه ایرنا گزارش کرده است، سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در آغاز این رزمایش گفت: ساکنان مناطق شمالی و جنوبی خلیج فارس دارای سابقه رابطه تاریخی و دیرینه هستند و گفتمان تنگه هرمز نیز تاکید بر تعامل اقوام مختلف منطقه بدون حضور نیروهای نظامی بیگانه است.

وی تصریح کرد: امنیت با حضور نیروهای نظامی بیگانه محقق نخواهد شد و حضور ناوگان نظامی بیگانه نماد ناامنی خواهد بود. آرامش منطقه با مطالبه مردم ایران نیست بلکه تمام ساکنان کشورهای حاشیه جنوبی و شمالی خلیج فارس خواهان آرامش و امنیت هستند.  این درخواست و مطالبه باید مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته و تبدیل به برنامه و صدور قطعنامه علیه نیروهای بیگانه فرامنطقه ای که برهم زننده امنیت هستند، شود.

وی ادامه داد: مانور مشترک مرزنشینان و مرزداران نشان دهنده آرامش و امنیت منطقه بوده و حامل این پیامد که حضور ویروسی و میکروبی نیروهای فرامنطقه ای قابل پذیرش نیست و آنها باید پای نحس خود را از منطقه بیرون بکشند

وی همچنین از برنامه ریزی برای همکاری با نیروهای مرزبانی کشورهای حاشیه خلیج فارس خبرداد . گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی با امارات متحده عربی، عمان و قطر برای همکاری در زمینه‌های خاص انجام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر