کد خبر: 71928
A

امام جمعه قزوین:حمله به نفتکش ایرانی بدون پاسخ نمی‌ماند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: دشمن باید بداند که جمهوری اسلامی ایران گستاخی و حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

امام جمعه قزوین:حمله به نفتکش ایرانی بدون پاسخ نمی‌ماند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در نماز جمعه این هفته قزوین افزود: ما می‌دانیم این اتفاق از سوی کدام دشمن صورت گرفته و همانند رژیم منحوس بعث عراق و صدام حسین رفتار می‌کند ولی مطمئن باشند پاسخ ما محکم خواهد بود.

امام جمعه قزوین به حمله نظامی در شمال سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: حمله به سوریه یدون شک با هدایت آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیست اتفاق افتاده تا دوباره داعش را شکل دهند اما ما یقین داریم انتقام الهی دست این ظالمان را از منطقه کوتاه می‌کند.

وی همچنین در مورد نقش کشور ترکیه در این حمله نظامی نیز اظهار داشت: به ترکیه توصیه می‌کنیم که آگاهانه دست از این اقدام برداشته و دستمایه رژیم‌های غربی قرار نگیرد که قطعا آتش این اتفاقات گریبان خودشان را می‌گیرد.

آیت الله عابدینی در ادامه به روز جهانی عصای سفید و سالمند اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا توانمند کردن این قشر روشندل در دستور کار قرار گیرد و اسکان سالمند نیز در خانواده خودشان انجام شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بزرگان منزل را به خانه سالمند فرستادن ناشی از تفکر غلط نظام‌های استکباری غرب است و ایرانیان باید هوشیار باشند که احترام پدر و مادر به عنوان برکات الهی را همواره رعایت کنند.

آیت الله عابدینی در ادامه سخنان خود به روز اولیاء و مربیان اشاره کرد و در مورد نقش آن در تربیت فرزندان گفت: اگر اولیاء دانش آموز با محیط مدرسه ارتباطی نداشته باشد خسارات فراوانی را برای جامعه ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین سپس به لایحه منحوس کاپیتولاسیون پرداخت و گفت: در رژیم منحوس طاقوت لایحه کاپیتولاسیون که نوعی سروری خارجی‌ها بر ایرانی‌ها را ایجاد کرده بود، توسط امام راحل ملغی شد و آگاهی ایشان بود که ما را از حقارت نجات داد و دشمن را به عقب راند.

آیت الله عابدینی در مورد اشغال خرمشهر توسط عراق در آغاز جنگ تحمیلی نیز خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۵۹ و شروع جنگ تحمیلی، خرمشهر به محاصره نیروهای بعثی درآمد و با مقاومت ومثال زدنی رزمندگان اسلام بعدها آزاد شد و این تاریخ در انقلاب اسلامی نشان از اقتدار و عظمت اسلام است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی دیگر قرار گیرد.

وی به تشکیل مجمع تقلید مذاهب اسلامی در سال ۱۳۶۹ پرداخت و گفت: اعضای این مجمع علمای بزرگ از سراسر دنیا هستند و تلاش می‌کنند دلهای مومنان به یکدیگر نزدیک شده و مسلمانان را دور یکدیگر جمع می‌کنند که امیدواریم این مجمع ارزشمند روز به روز توسعه یابد.

آیت الله عابدینی همچنین به برکات اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و یادآور: زائر اربعین با تمام تحولات روحی و معنوی در یک سفر بزرگ قدم گذاشته و بر سرمایه معنوی کشور می‌افزاید که این اقدام بزرگ از سوی بزرگان اسلام تاکید شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر