کد خبر: 7197
A

روایت‌های جدید دو نماینده پایداری مشهد از دلیل لغو سخنرانی مطهری/ از نطفه جرم بوده است

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: قوه قضائیه هر گاه تشخیص داد که جرم فردی و یا جرم عمومی درحال رخ دادن است می‌تواند وارد عمل شود

روایت‌های جدید دو نماینده پایداری مشهد از دلیل لغو سخنرانی مطهری/ از نطفه جرم بوده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد جواد کریمی قدوسی درباره عدم تشکیل جلسه در شورای تامین استان پیرامون برگزاری مراسم سخنرانی در روز اربعین اظهار کرد: پیرامون تشکیل همایش اصلاح طلبان در مشهد و لغو سخنرانی علی مطهری هیچ گونه جلسه ای در شورای تامین استان صورت نگرفته بود و تنها قرار بود با مجوز فرمانداری این همایش برگزار شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: قوه قضائیه می تواند در موضوع پیشگیری از جرم هر گاه تشخیص داد که جرم فردی و یا جرم عمومی درحال رخ دادن است می تواند وارد عمل شود به مانند زمانی که روزنامه ای رفتاری را خلاف قانون انجام می دهد و قوه قضائیه آن را توقیف می کند و نسبت به برخورد قانونی با آن روزنامه وارد عمل می شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه قضیه سخنرانی علی مطهری در مشهد از نطفه جرم بود، تاکید کرد: یک جریان غیر قانونی به نام مجمع اصلاح طلبان که نه مجوزی داشته و نه اجازه ای با یک سازماندهی مشخص قصد داشته است یک مراسمی هنجار شکنانه را در روز اربعین برگزار کند که با گزارشات دستگاه امنیتی واطلاعاتی به دستگاه قضایی دادستانی وارد عمل شده واجازه این موضوع را نداده است.

وی با اشاره به اینکه در روز اربعین شورای تامین استان جلسه ای را پیرامون این همایش تشکیل نداده است، گفت: استاندار مشهد هم به شخصه پیرامون این موضوع وارد عمل نشده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: یک روز قبل از برگزاری مراسم قوه قضائیه به فرماندار مشهد هشدار داده است که تضمین بدهند که این مراسم مشکلی رابرای استان ایجاد نخواهد کرد اما فرماندار در این باره اقدامی انجام نداده است.

کریمی قدوسی تاکید کرد: اگر حادثه ای پیش می آمد اولین جایی که باید پاسخ می داد قوه قضائیه بود.

وی تصریح کرد: بنده با شناختی که از استان مشهد دارم این اقدام قوه قضائیه را در تثبیت امنیت شهر و جلوگیری از یک حادثه هنجار شکنانه موثر دانسته واین موضوع را درنامه ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز که در فضای مجازی منتشر کرده ام تذکرداده ام.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به هجمه سنگینی که به قوه قضائیه در طی روزهای اخیر ایجاد شده است تصریح کرد: طراحان این ماجرا و همایش بدون شک می دانستند که این برنامه قابل برگزاری نیست از این رو تنها به دنبال ایجاد تنش بودند تا فضای مشهد را ملتهب کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز برخی افراد مسئول در دستگاه اداری استان خراسان رضوی کار خودشان را تعطیل کرده و به دنبال تشکیل ستادهای انتخاباتی زودهنگام هستند رویه ای که بدون شک عواقب بسیاری را برای استان در پی خواهد داشت.

همچنین حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قبل از سخنرانی علی مطهری در مشهد، شورای تامین هیچ جلسه ای تسکیل نداده بود افزود: جلسه ای نبوده که قرار باشد کسی در صورت مخالفت در آن جلسه اظهار نظر کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از سوالات اساسی این است که چرا استاندار، جلسه شورای تامین را تشکیل نداده است، و اگر جلسه شورای تامین تشکل می شد، طبیعتا این موضوع بررسی می شد.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه مجوز را فرمانداری صادر می کند، اما با توجه به نگرانیهایی که وجود داشته شورای تامین باید تشکیل جلسه می داد، و با توجه به خروجی آن جلسه فرمانداری تصمیم می گرفت. 

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر