کد خبر: 72036
A
محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها:

آرای مربوط به مسائل امنیتی کشور در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی استثنا شود/ ضرورتی ندارد که دشمن بفهمد بودجه دفاعی ما چقدر است

محمد محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: در طرح شفافیت رأی نظام تقنینی کشور آمده که آرای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح‌ها و لوایح باید برای نمایندگان مشخص شود که بعید است مشکلی در این مورد پیش آید، اما ممکن است در بودجه و اعتبارات کشور، بخشی مربوط به مسائل امنیتی باشد و هیچ‌کس هم انتظار ندارد مباحث امنیتی ما شفاف شود. همچنین ضرورتی ندارد دشمن بفهمد بودجه دفاعی ما چقدر است.

آرای مربوط به مسائل امنیتی کشور در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی استثنا شود/ ضرورتی ندارد که دشمن بفهمد بودجه دفاعی ما چقدر است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، ، با اشاره به طرح شفافیت رأی نظام تقنینی کشور، گفت: باید بعد از آنکه شفافیت نظام تقنینی تصویب شد، نظرات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته شود و اگر اصلاحی لازم است، انجام شود. همچنین مواردی که به مسائل امنیتی کشور و محرمانه و فوق‌محرمانه مربوط است باید استثنا شود.

 

او ادامه داد: در طرح شفافیت رأی نظام تقنینی کشور آمده که آرای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح‌ها و لوایح باید برای نمایندگان مشخص شود که بعید است مشکلی در این مورد پیش آید، اما ممکن است در بودجه و اعتبارات کشور بخشی مربوط به مسائل امنیتی باشد و هیچ‌کس هم انتظار ندارد که مباحث امنیتی ما شفاف شود. همچنین ضرورتی ندارد دشمن بفهمد بودجه دفاعی ما چقدر است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید صبر کنیم بعد از تصویب این طرح شورای نگهبان یا اگر لازم شد مجمع نظر بدهد و سپس شفافیت آرای نظام تقنینی تبدیل به قانون شود.

 

محمودی شاه‌نشین با تاکید بر لزوم شفافیت نظام تقنینی کشور توضیح داد: هرچه شفافیت بیشتر شود بهتر است. شفافیت مانند شیشه‌ای است که 2 طرف آن باید پاک باشد. نمی‌توان یک سمت را پاک کرد در حالی که یک سمت دیگر جلوی دید را می‌گیرد؛ بدین معنی که هم باید مردم خواسته‌های خود را به صورت شفاف به نمایندگان بگویند و هم نمایندگان دیدگاه‌ها و آرایشان را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهند.

 

او در پایان گفت: شاید نگاه‌های پوپولیستی در آرا تاثیر بگذارد، اما تا یک مدتی باید ترس را کنار گذاشت، بعد از آن عادی می‌شود./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر