کد خبر: 72070
A
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون شوراها:

انتخاب مکانی برای تجمعات موجب به رسمیت شناخته شدن تجمعات می‌شود/ با مشخص شدن مکان تجمعات اعمال نظارت برای نیروهای امنیتی راحت‌تر می‌شود

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: با تعیین مکان‌هایی برای تجمعات حق مردم در تشکیل تجمع به رسمیت شناخته می‌شود. همچنین اعمال نظارت و بررسی شرایط هم برای نیروهای امنیتی راحت‌تر است. مردم نیز در این شرایط به حق طبیعی خودشان، که عبارت است از برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز و بیان دیدگاه‌ها، رسیده‌اند.

انتخاب مکانی برای تجمعات موجب به رسمیت شناخته شدن تجمعات می‌شود/ با مشخص شدن مکان تجمعات اعمال نظارت برای نیروهای امنیتی راحت‌تر می‌شود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگویی با اشاره به ابطال مصوبه دولت در خصوص تجمعات از سوی دیوان عدالت اداری، گفت: مردم باید از کانال‌های مختلف حرف‌شان را به گوش مسئولان برسانند، چه در قالب فضای مجازی چه در قالب نامه‌نگاری و چه در قالب تجمعات قانونی و مسالمت‌آمیز.

 

او ادامه داد: باید حق تجمع را برای همه گروه‌ها، طیف‌ها و اقشار مختلف جامعه به رسمیت بشناسیم. در هر کشوری، زمانی که تجمعی شکل می‌گیرد، دغدغه‌های امنیتی وجود دارد که این تجمع تبدیل به شورش اجتماعی و حادثه امنیتی نشود. با مشخص شدن مکان تجمعات اعمال نظارت برای نیروهای امنیتی راحت‌تر می‌شود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت‌های تعیین مکان مشخص برای تجمعات گفت: با تعیین مکان‌هایی برای تجمعات حق مردم در تشکیل تجمع به رسمیت شناخته می‌شود. همچنین با مشخص شدن مکان تجمعات اعمال نظارت و بررسی شرایط هم برای نیروهای امنیتی راحت‌تر است. مردم نیز در این شرایط به حق طبیعی خودشان، که عبارت است از برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز و بیان دیدگاه‌ها، رسیده‌اند.

 

رحیمی در مورد روند طرح برگزاری تجمعات در مجلس توضیح داد: بنده جزو امضاکنندگان این طرح هستم و تعیین مکان‌های مشخص برای برگزاری تجمعات در مکان‌های مشخص در کشور کار ارزشمندی است. چنانچه برخی از مشکلات را نادیده بگیریم، موجب شورش اجتماعی می‌شود و زمانی که تبدیل به شورش اجتماعی شود نیروهای امنیتی و سیاسی و تمامی قوای حاکمیتی مجبورند جلوی شورش اجتماعی را بگیرند. در هر کشوری همین بحث مطرح است.

 

او ادامه داد: اما اگر تجمعات مسالمت‌آمیز در مکان و زمان مشخص و با مجوز انجام شود، هم مردم حرف خودشان را زده‌اند و هم خطرات امنیتی‌ای که ممکن است در پی هر تجمعی ایجاد شود کاهش می‌یابد.

 

او به رأی دیوان عدالت در راستای ابطال مصوبه دولت در خصوص تجمعات اشاره کرد و گفت: دیوان عدالت دیدگاه سیاسی ندارد. در قانون اساسی آمده است که مردم در برگزاری تجمعات آزاد هستند اما این قانون نیاز به قوانین تکمیلی دارد، برای اینکه زمان و مکان تجمعات مشخص باشد و دامنه آسیب‌هایش کاهش پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر