کد خبر: 7208
A

جزییات شکایت دادستانی از عضو فراکسیون امید

رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی گفت: قرار است پس از آغاز به کار مجلس در هفته آینده و تشکیل جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، درباره احضارم به دادسرا تصمیم‌گیری شود و بنده نیز مطابق تصمیم این هیات اقدام خواهم کرد.

جزییات شکایت دادستانی از عضو فراکسیون امید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود صادقی در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع شکایت دادستان تهران اعلام کرد: محمدعلی وکیلی به عنوان یکی از اعضای هیات ریسه مجلس روز چهارشنبه هفته گذشته و همینطور امروز با بنده تماس گرفته و از احضار بنده توسط دادستانی تهران خبر دادند.

رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی و انضباط مالی خاطرنشان کرد: با این حال باتوجه به اینکه احضار و شکایت از نمایندگان دارای تشریفات قانونی مختص خود است و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان این آیین و تشریفات را پیش‌بینی کرده، تاکید کردم که این مسئله ابتدا باید از سوی مرجع قضایی به صورت کتبی به هیات رییسه مجلس اعلام شود و پس از طرح موضوع در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در صورت تشخیص این هیات که موضوع مورد شکایت در حوزه وظایف نمایندگی باشد، به مرجع قضایی اعلام شود که دلیلی بر حضور نماینده در دادسرا نیست و در غیر این صورت، ازسوی این هیات به نماینده اعلام می‌شود که نزد مرجع قضایی حاضر شود.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس همچنین اضافه کرد: بر این اساس گویا آقای وکیلی به مرجع قضایی اعلام کرده که موضوع شکایت در راستای وظایف نمایندگی بنده بوده اما باتوجه به تعطیلی مجلس در هفته جاری، قرار است پس از آغاز به کار مجلس در هفته آینده و تشکیل جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در این باره تصمیم گیری شود و بنده نیز مطابق تصمیم این هیات اقدام خواهم کرد.

عضو هیات رییسه مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره شکایت نماینده کاشان اعلام کرد: در جریان این شکایت نیستم اما به نظر می‌رسد ارتباطی میان این دو شکایت وجود نداشته باشد.

صادقی در پایان تصریح کرد: آنچنان که از ظواهر امر پیداست، موضوعی که دادستانی برای شکایت از بنده عنوان کرده، اظهارنظرهای اخیرم درباره یاشار سلطانی بوده و دادستانی تهران بر اساس این اظهارنظرها شکایت خود را به هیات رییسه مجلس اعلام کرده است.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر