کد خبر: 72141
A

محمدجواد جمالی: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ما اهمیت دارد/ هم برای بودن ترامپ و هم نبودن او باید سناریو داشته باشیم

محمدجواد جمالی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استراتژی آمریکا در مقابل ایران ثابت است، اما مهم است که چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود. البته نباید مملکت را گره بزنیم به اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

محمدجواد جمالی: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ما اهمیت دارد/ هم برای بودن ترامپ و هم نبودن او باید سناریو داشته باشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی، نماینده فسا و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ما بی‌اهمیت نیست. هر کس بگوید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ما- ایران- اهمیتی ندارد، از واقع‌گرایی سیاسی به دور است.

 

استراتژی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران ثابت است

 

او ادامه داد: اما بدین شکل نیست که بخواهیم تصمیمات و مسائل‌مان را گره بزنیم به اینکه اگر ترامپ باشد چه می‌شود و اگر نباشد چه می‌شود. معتقدم استراتژی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران ثابت است اما تاکتیک‌های آنها متفاوت است. فشارهای رؤسای جمهور آمریکا متفاوت است، اوباما یک مسیر داشت و ترامپ مسیر دیگری دارد.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر ما مدیریت کشورمان را سامان ببخشیم و انسجام ملی داشته باشیم و در مقابل فشارهایی که می‌آورند مقاومت خوبی داشته باشیم، نباید در پی این باشیم که کدام رئیس‌جمهور آمریکا برای ما خوب است.

 

باید برای بودن و نبودن ترامپ برنامه داشتیم

 

جمالی گفت: ما باید هم برای بودن ترامپ و هم نبودن او سناریو داشته باشیم؛ مانند یک مربی فوتبال که نسبت به حرکت تیم مقابل برنامه‌های مختلفی دارد.

 

جو بایدن رقیب قوی‌تری برای ترامپ است

 

او در پاسخ این پرسش که هیلاری کلینتون می‌تواند رقیب قدرتمندتری برای ترامپ باشد یا جو بایدن، توضیح داد: فکر می‌کنم جو بایدن در حال حاضر قوی‌تر از سایر رقبای ترامپ است. به خصوص که خانم کلینتون در مبارزه قبلی شکست خورد و اتهاماتی هم به او نسبت داده شد. بنابراین شانس بایدن بیشتر است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: استراتژی آمریکا در مقابل ایران ثابت است، اما مهم است که چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود. البته نباید مملکت را گره بزنیم به اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود./ اعتماد انلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر