کد خبر: 72147
A

لودریان : آلمان و فرانسه بر توقف حمله ترکیه به سوریه تاکید دارند

وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه درباره عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمال شرقی سوریه گفت: آلمان و فرانسه در باره حمله آنکارا به سوریه نقطه نظر مشترک دارند و خواهان توقف آن هستند.

لودریان : آلمان و فرانسه بر توقف حمله ترکیه به سوریه تاکید دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه «فیگارو» افزود: این حملات می تواند زحمات سالیان سال نبرد با داعش را تضعیف کند.

وی ادامه داد: موضوع حمله ترکیه به شمال سوریه مسئله بسیار جدی است زیرا داعش هنوز در منطقه نمرده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز پیشتر در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که حمله ترکیه به شمال سوریه یک وضعیت انسانی غیرموجه را به وجود می‌آورد.

صدراعظم آلمان نیز نسبت به تبعات انسانی و خطر تجدید حیات جهادگرایان گروه تروریستی داعش هشدار داد.

فرانسه جمعه گذشته ترکیه را تهدید به اعمال تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا کرده بود. این کشور از جمله اعلام کرده بود که تدابیری را در راستای تأمین امنیت غیرنظامیان و نیروهای نظامی خود در شمال شرقی سوریه اتخاذ خواد کرد.

نهاد ریاست جمهوری فرانسه در پی نشست اضطراری کابینه امنیتی این کشور اعلام کرد: به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، تدابیری را در روزهای آتی در راستای حفاظت از غیرنظامیان و نیروهای مسلح خود اتخاذ خواهد کرد.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال سوریه حمله کرد. اردوغان این اقدام نظامی عملیات را علیه گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

دولت سوریه با محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دوشنبه شب گزارش داد، ارتش این کشور وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب واقع در شمال غرب سوریه شده است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر