کد خبر: 7218
A

احتمال استفاده مجدد روسیه از پایگاه هوایی همدان

مسکو اعلام کرد در صورتیکه ناو هواپیمابر «ادمیران کوزنتسوف» این کشور برای انجام عملیات ضدتروریستی، مرز سوریه را ترک کند، روسیه احتمالاً از پایگاه هوایی همدان برای هدف قرار دادن تروریست‌های سوری استفاده خواهد کرد.

احتمال استفاده مجدد روسیه از پایگاه هوایی همدان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس کمیته دفاعی مجلس اعلاء روسیه روز شنبه (امروز) اعلام کرد در صورتیکه ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» که برای حملات علیه تروریست‌های سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفت، از مرزهای سوریه برای یک مأموریت جدید خارج شود، احتمالاً روسیه از پایگاه هوای همدان استفاده خواهد کرد.

 «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران اعلام کرده که تهران احتمالاً به روسیه اجازه استفاده از پایگاه هوایی همدان برای عملیات هوایی علیه تروریست‌های سوریه را می‌دهد.

««ویکتور اوزرف» به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: « در صورتیکه ناو هواپیمابر ادمیرال کوزنستوف بخواهد یک عملیات دیگر انجام دهد و روسیه نتواند از آن برای حملات هوایی علیه تروریست‌های سوریه استفاده کند، استفاده از فرودگاه پایگاه هوایی همدان ضروری می‌شود».

نیروی هوایی روسیه در 30 سپتامبر 2015، عملیات خود علیه تروریست‌های سوریه را به درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه آغاز کرد.

ایران اوایل ماه آگوست به روسیه اجازه داد تا از پایگاه هوایی همدان برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌های سوریه استفاده کند. جنگنده‌های روسیه یک هفته بعد از تکمیل عملیات ضدتروریستی خود در سوریه بازگشتند.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر