کد خبر: 72197
A

فریدون مجلسی: مخالفت با پالرمو تقابل با دولت است/ تندروها انتقام رأی‌های انتخابات گذشته را از مردم می‌گیرند/ شاید شانس استفاده از صندوق اتحادیه اروپا را از دست بدهیم

؛ فریدون مجلسی در گفت‌و‌گویی؛ با اشاره به کنار گذاشته شدن پالرمو از سوی مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام، گفت: شاید در ابتدا باید نگران واکنش جامعه‌ جهانی نسبت به عدم پذیرش ایران برای پیوستن به پالرمو باشیم. اما شدت و حدت تحریم‌های حاضر به حدی است که شاید شانس استفاده از صندوق اتحادیه اروپا را از دست بدهیم. البته پیش از این هم احتمال برقراری رابطه مالی با اروپایی‌ها ضعیف بود.

فریدون مجلسی: مخالفت با پالرمو تقابل با دولت است/ تندروها انتقام رأی‌های انتخابات گذشته را از مردم می‌گیرند/ شاید شانس استفاده از صندوق اتحادیه اروپا را از دست بدهیم

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ فریدون مجلسی در گفت‌و‌گویی؛  با اشاره به کنار گذاشته شدن پالرمو از سوی مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام، گفت: شاید در ابتدا باید نگران واکنش جامعه‌ جهانی نسبت به عدم پذیرش ایران برای پیوستن به پالرمو باشیم. اما شدت و حدت تحریم‌های حاضر به حدی است که شاید شانس استفاده از صندوق اتحادیه اروپا را از دست بدهیم. البته پیش از این هم احتمال برقراری رابطه مالی با اروپایی‌ها ضعیف بود.

 

این دیپلمات اسبق ادامه داد: البته باید دید مجمع تشخیص مصلحت نظام که کارش داوری بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است، اساساً این حق قانونی را دارد که درباره پیوستن یا نپیوستن به پالرمو تصمیم‌گیری کند.

 

مجلسی توضیح داد: در قضیه پالرمو، معلوم است جریان های مخالف دولت به دلیل تقابل با دولت و لج و لج‌بازی‌های سیاسی به این معاهده مهم بین‌المللی پشت می‌کنند تا دولت را با چالش روبه‌رو کنند. آن هم دولتی که با رای مردم صلح‌خواه روی کار آمده است.

 

این چهره ادامه داد: تندروها به این دلیل که حاشیه‌نشینی این روزهایشان را از چشم مردم می‌بینند به زعم خود در حال انتقام از دولتی هستند که در انتخابات رای بالایی از افکار عمومی گرفت.

 

کارشناس مسایل بین المللی تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که آقای روحانی هم نسبت به روزهایی که در انتخابات وعده‌های مردم را لازم‌الاجرا می‌دانست، نسبت به مطالبه‌های مردمی کمی بی‌تفاوت شده است. اما این بی‌تفاوتی موجب نشده تندروها دست از سر رئیس‌جمهوری بردارند.

 

فریدون مجلسی در پایان گفت: جای تاسف دارد در شرایطی که منافع ملی در تیررس آمریکا و هم‌پیمانانش است و روزبه‌روز بیشتر بحران را تجربه می‌کنیم،‌ گروهی همچنان اصرار دارند مصلحت جمعی را فدای منفعت شخصی، جناحی‌ و جریانی کنند. البته می‌توان گفت تندروها همچنان از رأی‌های مردم در انتخابات چند سال گذشته عصبانی هستند و با وجود گذشت بیش از 2 سال، هنوز عصبانیت‌شان فروکش نکرده است.

 

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر