کد خبر: 72224
A

بررسی روزنامه های چهارشنبه/ توجه به موقع«هفت صبح»به تجربه نخستین خلبانان زن در«ایر لاین ها»/ همذات پنداری خوب خبرنگار«خراسان» با دردسرهای زباله گردها

نشاط جهانداری درباره اینکه چگونه او و یک کمک خلبان زن برای اولین بار هدایت یک پرواز را به عهده گرفتند، به «هفت صبح» توضیح داد« من در حال حاضر ۲۹ سال دارم و از ۱۷ سالگی به صورت کاملا تخصصی در رشته خلبانی تحصیل کردم.

بررسی روزنامه های چهارشنبه/  توجه به موقع«هفت صبح»به تجربه نخستین خلبانان زن در«ایر لاین ها»/ همذات پنداری خوب خبرنگار«خراسان» با دردسرهای زباله گردها

به گزارش دیده بان ایران؛ روز دوشنبه برای نخستین بار در صنعت پرواز ایران، پرواز رفت و برگشت تهران-مشهد با دو خلبان زن انجام شد که با واکنش های زیادی از سوی رسانه های داخلی همراه شد. این واکنش امروز به صفحه یک برخی از روزنامه ها آمد. روزنامه هفت صبح با اختصاص عکس یک خود به این خبر، تلاش کرد با کاپیتان«نشاط جهانداری» که هدایت این هواپیما ۱۷۱ سرنشین را همراه کمک خلبان «فروز فیروزی» انجام داده بود، مصاحبه ای انجام دهد و در تیتر کوتاه و خوبی عنوان کرد:« زنان آسمان». نشاط جهانداری درباره اینکه چگونه او و یک کمک خلبان زن برای اولین بار هدایت یک پرواز را به عهده گرفتند، به «هفت صبح» توضیح داد« من در حال حاضر ۲۹ سال دارم و از ۱۷ سالگی به صورت کاملا تخصصی در رشته خلبانی تحصیل کردم. از سه، چهار سال پیش بود که به طور رسمی به عنوان کمک خلبان وارد ایرلاین زاگرس شدم و از امسال نیز به عنوان اولین زن خلبان، پروازهای خودم را انجام دادم. در این چند سال ایرلاین های دیگر نیز با مشاهده این اتفاق آرام آرام در حال جذب کمک خلبان های زن هستند ولی روز دوشنبه برای اولین بار بود که در یک تایپ پروازی هم خلبان و هم کمک خلبان، زن بودند. این پرواز حوالی ساعت ۱۱ انجام شد. انتخاب خلبان و کمک خلبان به صورت روتین و با فرمول های مشخص انجام می شود. نکته مهم اینجا بود که ایر لاین ما هیچ نوع نگاه جنسیتی به این اتفاق نداشت و زمانی که طبق فرمول مشخص من و خانم فیروزی به عنوان خلبان و کمک خلبان این پرواز انتخاب شدیم به راحتی با آن برخورد کردند.». توجه روزنامه به توانمندی و جسارت نیمی از جمعیت جامعه قابل تحسین است و اینکه روزنامه تنها واکنش خبری نداشته، بلکه سعی کرده تجربه های این خلبان را هم برای مخاطب بیان کند از ویژگی های خوب این متن است. انعکاس تجربه های موفق در این زمینه که در جامعه ما کم هم است، برای مخاطب می تواند دارای جذابیت های زیادی باشد.

«یک روز زباله گردی» پرداخت عالی روزنامه خراسان است که به بیان تجربه خبرنگارش از درآمدهای عجیب تا دردسرهای غریب شغل زباله گردی پرداخته که بعد از جمع آوری ۱۰ کیلو زباله تنها ۱۳هزار تومان بدست آورده است. علاوه بر حضور میدانی خبرنگار و همذات پنداری با سوژه، نوع قلم او و روایت روشن از تجربه اش، گزارش را خواندنی تر کرده است. علاوه بر آن پیگیری معضلات و مشکلات این شغل و عملکرد مسئولان در باره آن از ویژگی دیگر این گزارش است که خبرنگار علاوه بر بیان روایت و تجربه زباله گردی با مسئولان هم برای چاره اندیشی به گفتگو پرداخته است.

∗∗∗ در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید…

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر