کد خبر: 72240
A
لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:

مبنای حقوقی پالرمو را برای رئیس‌جمهوری ارسال کرده‌ام

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: بنده مبنای حقوقی لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو را به رئیس‌جمهوری داده‌ام.

مبنای حقوقی پالرمو را برای رئیس‌جمهوری ارسال کرده‌ام

به گزارش دیده بان ایران؛ لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیم‌گیری برای لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو بیان کرد: بنده مبنای حقوقی را در این خصوص به رئیس جمهور هم داده‌ام. 

 

وی افزود: این بحث یک ماه پیش در دولت مطرح شد و بنده مبنای حقوقی آن را برای رئیس جمهور ارسال کرده‌ام. 

 

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: روی یک چارچوب از آنجایی که دو بخش جداگانه داده شده که یک بخش به عنوان نظرات شورای نگهبان و بخش جداگانه ضمیمه و به مجمع فرستاده شده و ناظر مجلس فقط شورای نگهبان است؛ اگر این نکات را به صورت ادغام و نظر شورای نگهبان و به عنوان مغایر با قانون اساسی و شرع باشد یک معنا پیدا می‌کرد اما چون مستقل و نامه مجمع ضمیمه و فرستاده  و مواردی که شورای نگهبان گفته تماماً توسط مجلس تأمین شده لذا مبنایی ایجاد می‌کند که مبنای حقوقی است برای اینکه بین این دو تفکیک قائل شود.

 

وی ادامه داد: اگر هم چه مجمع و چه جای دیگر نظر مشورتی داشته باشند باید شورای نگهبان آن را بررسی کند و اگر قبول دارد که موارد مغایر قانون اساسی یا شرع است عیناً و به عنوان نظر خود و به صورت ادغام شده در نظر خود ارائه دهد.

 

جنیدی خاطرنشان کرد: در این مورد فرایند بر خلاف CFT که این‌طور نبوده و نظر شورای نگهبان تأمین نشده در این مورد شورای نگهبان نظراتش تأمین شده آن هم به صورت امر جداگانه عین نامه مجمع جداگانه و دیرتر فرستاده شده است. 

 

ادامه دارد ... 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر