کد خبر: 72327
A

نماینده مجلس: حسن روحانی به دنبال دو قطبی کردن جامعه است

علیرضا سلیمی: وقتی آمارهای اخیر دولت حکایت از تورم 62 درصدی در حوزه مواد غذایی است آیا سزاوار است آقای روحانی که در انتخابات وعده «چنان رونقی ایجاد کنم که مردم ایران نیاز به دریافت یارانه نداشته باشند» را مطرح می‌کرد دم از مسائل و مباحث سیاسی بزند؟

نماینده مجلس: حسن روحانی به دنبال دو قطبی کردن جامعه است

به گزارش دیده بان ایران؛  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان به بهارستان آمده و هم اکنون عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات است. 

وی معتقد است حسن روحانی رئیس جمهور بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم، پاسخگوی عملکرد دولتش از سال 92 تاکنون باشد. این در حالی است که حتی اصلاح طلبان نیز به فرار از پاسخگویی روحانی اذعان کرده‌اند. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور در هفته‌های اخیر با طرح مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است در حالی که دغدغه اصلی مردم بیکاری، اشتغال، تورم، بحران مسکن، اقتصاد و عدم رونق تولید است. 

وی خاطرنشان کرد‌: وقتی آمارهای اخیر دولت حکایت از تورم 62 درصدی در حوزه مواد غذایی است آیا سزاوار است آقای روحانی که در انتخابات وعده «چنان رونقی ایجاد کنم که مردم ایران نیاز به دریافت یارانه نداشته باشند» را مطرح می‌کرد دم از مسائل و مباحث سیاسی بزند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: متاسفانه رئیس جمهور با اظهاراتش گرد و خاک بلند می‌کند تا از پاسخ‌گویی به نهادهای نظارتی فرار کند. 

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، آموزش و پرورش رایگان است ولی هم اکنون مردم 33 درصد هزینه‌های این بخش را می‌پردازند در حالی که این رقم در آمریکا 18 درصد است. 

سلیمی اظهار داشت: شاهد آن هستیم که حسن روحانی به دنبال دوقطبی کردن جامعه با اظهاراتی خاص است  در حالی که تبعیض‌ در کشور بیداد می‌کند؛ ضمن اینکه اخیرا رئیس جمهور حتی نام حقوق های نجومی را هم تغییر داده و گفته‌اند آنها حقوق غیرعادلانه بوده است. 

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان و گفتن اینکه «باید این شورا همه گونه افکار و جریان در کشور را برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت کند» درباره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.

سلیمی گفت:‌ هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است زیرا مردم هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.

وی تصریح کرد: بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. 

وی گفت: نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. 

سلیمی افزود: طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. / فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر