کد خبر: 72352
A

عبدالله ناصری : عارف در انتخابات مجلس کاندیدا نمی شود / محمود صادقی: در مجلس آینده اصلاح طلبان با کسی ائتلاف نمی کنند

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی : آقای عارف به احتمال زیاد وارد مجلس آینده نخواهد شد. او برای آنکه راحت تر بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلاش کند، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی شود. محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه گذشته، قطعا تصمیم به ارائه لیست های انتخاباتی مبتنی بر «اصلاح طلبی خالص» بوده و نظر و دیدگاه غالب نیز همین است، اما هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

عبدالله ناصری : عارف در انتخابات مجلس کاندیدا نمی شود / محمود صادقی: در مجلس آینده اصلاح طلبان با کسی ائتلاف نمی کنند

عبدالله ناصری درباره ناکارآمدی فراکسیون امید و خوشحالی اصولگرایان از سرلیستی دوباره عارف در جریان اصلاحات، گفت: با توجه به کارنامه و توان مدیریتی آقای عارف در چهار سال مجلس دهم، این مسئله تصوری غیرواقعی نیست. بالاخره آقای عارف به رغم همه ویژگی های مثبتی که دارد کمتر عمق سیاسی تحولات را می بیند و مدیریتش هم نشان داد نمی تواند یک مجموعه درون پارلمان را پویا و فعال نگه دارد.

وی ادامه داد: ارزیابی امروز از فراکسیون امید بسیار مردود و منفی است. البته چند عضو محدود فراکسیون امید رسالت نمایندگی خودشان را توانستند انجام دهند، گرچه ممکن است دستاورد آنچنانی برای موکلان شان نداشت اما بالاخره آزادمنشی، پاکدستی و بی حاشیه بودنشان، عملکرد آنها را از سایر نمایندگان متمایز کرد که امیدوارم این دوره هم تأییدصلاحیت شوند.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال که آیا عارف رقیب سهل و آسانی برای اصولگراها خواهد بود؟ اظهار کرد: عملکرد آقای عارف در مجلس دهم این مسئله را نشان داد، معتقدم با روند کنونی فراکسیون امید، پایگاه اصلاح طلبان در مجلس آینده قوی از مجلس فعلی نخواهد بود. در واقع اگر آقای عارف در مجلس آینده هم وارد شود جایگاهش تغییری نسبت به این دوره نخواهد کرد.

وی افزود: آقای عارف به احتمال زیاد وارد مجلس آینده نخواهد شد. او برای آنکه راحت تر بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلاش کند، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی شود.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره گزینه های دیگر جریان اصلاحات برای سرلیستی در انتخابات مجلس، اظهار کرد: خبر ندارم چون عضو شورای عالی سیاستگذاری نیستم، اما چون اصلاح طلبان با مردم تعامل اقناع کننده ای ندارند، به همین راحتی نمی توانند وارد مجلس شوند.

ارائه لیست کاملا اصلاح‌طلب برای انتخابات محتمل است

همچنین ایرنا نوشت:

شماری از اعضای فراکسیون امید با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان هنوز تصمیمی درباره انتخابات مجلس یازدهم اتخاذ نکرده است، از احتمال ارائه لیست‌های کاملا اصلاح‌طلب در آینده خبر دادند. در واقع این سوال مطرح می‌شود که آیا شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان با تجربه گرفتن از لیست امید، آیا باز لیست انتخاباتی ارائه میدهد و با برخی اشخاص و طیف های سیاسی چون اصولگرایان معتدل ائتلاف خواهد کرد؟

«سیده حمیده زرآبادی» نماینده  مردم قزوین در این باره گفت: تاکنون اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس و اینکه چه برنامه‌ای ارائه می دهند، تصمیمی گرفته نشده است. از آنجا که نتیجه این ائتلاف ها، به گونه ای نبود که به رضایت‌مندی مردم منجر شود و با توجه به تجربه ناموفق گذشته، مردم در انتخابات آینده بیشتر به دنبال برنامه هستند تا افراد و لیست‌ها.

وی گفت: به نظر می‌رسد جریان های سیاسی باید روی برنامه‌ها تاکید کنند تا افراد ارزیابی کنند که در برنامه های خود چه میزان می توانند مشکلات و مسائل را حل کنند و در پی پاسخگویی به مردم باشند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: شورای عالی اصلاح طلبان درباره ارائه برنامه و لیست تصمیم می‌گیرد و کم و کیف این موضوع در حال بررسی است.

همچنین «محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه گذشته، قطعا تصمیم به ارائه لیست های انتخاباتی مبتنی بر «اصلاح طلبی خالص» بوده و نظر و دیدگاه غالب نیز همین است، اما هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

«احمد همتی» نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظرات مختلفی درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی مطرح است؛ برخی نظرها بر این است که صرفا لیست ارائه شده از اصلاح طلبان باشد و گروهی نیز ائتلاف اصلاح طلب با اعتدالیون را مطرح می کنند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و بر ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان تاکید می کنند، باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در این باره گرفته می شود.

عضو فراکسیون امید افزود: باید برای انتخابات آینده بحث و گفت و گو کرد و بهترین تصمیم اتخاذ شود تا بهترین نیروها به مجلس راه یابند و مردم نیز در بالاترین سطح مشارکت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر