کد خبر: 7239
A

استفاده از ظرفیت های جدید حوزه آی سی تی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کردستان

استاندار کردستان با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین بسرعت از میزان اشتغال در صنعت و کشاورزی کاسته می شود افزود: بر همین مبنا باید از ظرفیت های جدید حوزه آی سی تی و آی تی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت های جدید حوزه آی سی تی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کردستان

به گزارش سایت خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه اشتغال استان که با محوریت بررسی طرح تکاپوبرگزار شد یکی از اهداف توسعه را ایجاد رفاه دانست و گفت: رفاه تنها با ایجاد شغل و کسب درآمد حاصل می شود بر همین اساس باید موضوع اشتغال را همچون یک امر مهم مد نظر قرار دهیم.

استاندار کردستان توسعه بدون ایجاد فرصت های شغلی برای افراد جامعه را ناکارآمد وفاقد هرگونه توجیه منطقی دانست.

زاهدی با بیان اینکه از سال 93 به موضوع  طرح تکاپو توجه شد ادامه داد: برای اجرای طرح تکاپونیروی انسانی کارآمد و تقویت زیرساخت ها مد نظر قرار گرفت که خوشبختانه در بخشی از شاخص ها در حوزه آی تی وآی سی تی  نسبت به گذشته 800 برابر کار انجام شده است.

وی افزود: اما با همه کارهای انجام شده معتقدم که هنوز باید کارهای بزرگتر و بیشتری در حوزه تقویت و ارتقاء زیرساخت ها انجام شود.

استاندار کردستان اجرای کامل طرح تکاپو وبه ثمر نشستن آن را در گرو همکاری و تعامل همه دستگاه ها دانست و اظهار داشت: همه دستگاه ها باید تلاش کنند که این ظرفیت استان به فعل برسد وبخش خصوصی را دراین راستا تقویت کنند.

زاهدی معرفی طرح تکاپو به شهروندان را از دیگر مسایل مهم در گسترش فناوری اطلاعات وکسب ثروت از آن دانست و گفت: موضوع آموزش را باید بصورت جدی دنبال و مجموعه محاسن و ظرفیت های نهفته درآن وحمایت های مالی و تسهیلاتی تشریح شود.

وی در ادامه سخنان خود بر استفاده ادارات از شرکت هایی که محصولات فناورانه تولید می کنند شد و گفت: همه ادارت باید از تا حد امکان از محصولات تولید شده در داخل استان استفاده کنند چرا که این مسئله به ایجاد انگیزه وشغل خواهد انجامید.

استاندار کردستان با بیان اینکه تفاهم نامه های طرح تکاپو در تابستان امسال و با حضور وزرای کار و ارتباطات با 16 شرکت توانمند و فعال در حوزه فناوری های نوین امضا شد گفت: دراین جلسه بزرگترین شرکت ها در حوزه فناوری جهت سرمایه گذاری در کردستان ابراز تمایل کردند.

وی مدیران را به به بررسی چگونگی  استفاده از این ظرفیت در استان فراخواند و اظهار داشت: موضوع شهر هوشمند را باید شهرداری های استان به جد دنبال کنند چرا که این مهم علاوه بر کاهش هزینه ها به ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش درآمدها منجر می شود.

زاهدی در ادامه سخنان خود بخش فناوری های نوین را پیشران توسعه دانست و گفت: در استان کردستان ظرفیت های انسانی زیادی وجود دارد که می تواند بستر ساز اشتغال پایدار در استان باشد وبا توجه به این ظرفیت ها ما توان برند سازی در این بخش را نیز داریم.

وی افزود: طرح تکاپو در کردستان بر سه محور فناوری اطلاعات،گردشگری و تولید فرآوردهای حاصل از زنبورداری استوار است که امیدواریم با جدیت  و عزم همگانی از این پتانسیل برای رشد و توسعه کردستان استفاده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر