کد خبر: 72433
A
قاسم میرزایی‌نیکو:

رئیس قوه قضاییه با بخشنامه می‌تواند مانع پخش اعترافات تلویزیونی شود/ نباید پیش از اثبات جرم، هویت متهم افشا شود

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: رئیس قوه قضاییه می‌تواند با بخشنامه داخلی موضوع اعترافات را حل کند و نیازی به قانون در سطح ملی ندارد. برای هر چیز جزئی نیاز به قانون نداریم، اما برای اینکه «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل»، این طرح را امضا کردم و امیدوارم از این راه کاری انجام شود.

رئیس قوه قضاییه با بخشنامه می‌تواند مانع پخش اعترافات تلویزیونی شود/ نباید پیش از اثبات جرم، هویت متهم افشا شود

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگویی ، با اشاره به طرح ممنوعیت پخش و ضبط اعترافات صدا و سیما، گفت: مراحل بازپرسی و تحقیق مراحلی است که نشان می‌دهد متهم مجرم است یا خیر. از این رو از افشای هویت متهم در هر مرحله‌ای قبل از اثبات جرم باید پرهیز شود.

 

او ادامه داد: با توجه به مصوبه‌ای که سران داشتند و اختیاری که به قوه قضاییه داده شد- که تجدید نظر را کلاً نادیده گرفت- در حال حاضر پرونده‌های مفاسد اقتصادی به صورت علنی پخش می‌شود، اما در نهایت زمانی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از مسائل در پرونده وجود داشته که قبل از پخش می‌توانستند در موردشان تحقیق کنند.

 

این نماینده مجلس همچنین به هدف طرح ممنوعیت پخش و ضبط اعترافات تلویزیونی اشاره کرد: طرحی که دوستان با فوریت تهیه کردند برای این است که از پخش اعترافات متهمان قبل از صدور حکم جلوگیری شود و بعد از آنکه مراحل بازپرسی و بازجویی تمام شد، می‌توانند هویت آنها را افشا کنند.

 

میرزایی‌نیکو گفت: قوه قضاییه نیازی به این قوانین ندارد و دست قوه قضاییه کاملاً باز است. رئیس قوه قضاییه می‌تواند با بخشنامه داخلی موضوع اعترافات را حل کند و نیازی به قانون در سطح ملی ندارد. برای هر چیز جزئی نیاز به قانون نداریم، اما برای اینکه «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل»، این طرح را امضا کردم و امیدوارم که از این راه کاری انجام شود./

 

اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر