کد خبر: 72451
A

زم با سازمان‌های جاسوسی و جنایتکار مرتبط بوده است/ از آزادی پول‌های بلوکه شده ایران توسط امارات اطلاعی ندارم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: موضوع FATF در ایران علیرغم روشنگری‌هایی که وزارت خارجه و دیگر نهادهای ذی‌ربط انجام داده‌اند خوب جا نیفتاده است یا اراده‌ای برای حل آن نیست.

زم با سازمان‌های جاسوسی و جنایتکار مرتبط بوده است/ از آزادی پول‌های بلوکه شده ایران توسط امارات اطلاعی ندارم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید عباس موسوی صبح روز دوشنبه در نشست خود با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به تازگی روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز بازداشت شده و اعلام شده که او  با نهادهای امنیتی فرانسه در ارتباط بوده  و از سوی دولت این کشور مورد حمایت قرار گرفته است با توجه به این موضوع آیا ایران نمی‌خواهد در این ارتباط به دولت فرانسه تذکری بدهد و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کند  خطاب به خبرنگار سوال کننده گفت: اجازه بدهید که ابعاد این موضوع در روزهای آینده هر چه بیشتر مشخص شود و ما در آن موقع موضع دقیق‌تری بگیریم.

وی ادامه داد: دستگیری یک عنصر ضد امنیت ملی اقدامی به جا بوده است صراحتا ایشان به همکاری با سازمان‌های جاسوسی و جنایت کار اذعان کرده است و اسنادی وجود دارد که او با این سازمان‌ها مرتبط بوده است. او عنصری ضد امنیت ملی و خرابکار است چنان که مشاهده کردیم چگونه در سال 1396 تشویق به آشوب می‌کرد و از مردم دعوت می کرد که دست به اقدامات تخریبی بزنند.

وی ادامه داد: فرانسوی‌ها در مورد این شخص و دستگیری او یک موضع اولیه گرفتند ولی اجازه بدهید نیروهای امنیتی ما تمام زوایای این موضوع را باز کنند تا جنبه‌های مختلف این موضوع روشن شود و ما سپس موضع دقیق‌تری بگیریم.

موسوی در مورد خبر منتشر شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس  مبنی براین که  که امارات حدود۷۵۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است  گفت: تحرکات جدید در مناسبات ایران و امارات را تایید می‌کنم ولی این مبلغ که فرمودید را نمی‌توانم تایید کنم و اطلاع ویژه ای از این موضوع ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش‌های ایران برای آزاد کردن ایرانیانی که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های یک جانبه دولت واشنگتن علیه ایران  توسط آمریکا و یا دولت های دیگر به درخواست  دولت آمریکا بازداشت شده اند گفت : تلاش های دیپلماتیک و حقوقی ایران برای آزاد کردن این افراد ادامه داد و ما حتی لیستی را برای مبادله ارائه کردیم و اسامی را دادیم که آنها بایستی آزاد شوند.

وی تصریح کرد : امیدواریم تلاش‌ها در این زمینه به زودی به نتیجه برسد .

این خبر تکمیل می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر