کد خبر: 72479
A

محسن آرمین : چهره‌های متخصص و آزمون پس داده مجلس ششم نسبت به مجلس اول واقعا برتری داشت/ مجلس ششم در بین ده دوره مجالس قانونگذاری در ۴۰ سال اخیر یکه‌تاز است.

مجلس ششم سرسپرده نهادهای قدرت نبود. در تعامل با دولت هم هیچگاه بخاطر همسویی در مواضع سیاسی از وظایف نظارتی خویش چشم‌پوشی نکرد. اگرچه با خاتمی در یک جریان سیاسی هم موضع بودیم اما هرگز استقلال قوه مقننه فدای روابط دوستانه با دولت نگردید.ما در دوره ششم به دو وزیر اصلاح‌طلب آقایان فرجی دانا و نصرالله جهانگرد برای وزارتخانه های علوم و ارتباطات رای ندادیم. در حالی که این دو نفر از چهره‌های شاخص اصلاح طلب بودند.

محسن آرمین : چهره‌های متخصص و آزمون پس داده مجلس ششم نسبت به مجلس اول واقعا برتری داشت/ مجلس ششم در بین ده دوره مجالس قانونگذاری در ۴۰ سال اخیر یکه‌تاز است.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محسن آرمین نایب رییس مجلس ششم در گفت و گویی به مقایسه مجلس ششم با دیگر مجالس پرداخت.  آرمین در مجلس ششم به‌عنوان نماینده مردم تهران و در فراکسیون اصلاح طلبان فعالیت می کرد. 

 

بخشی از گفت و گوی این فعال سیاسی را در ذیل بخوانید : 

آرمین در باره ویژگی بارز مجلس ششم نسبت به سایر ادوار ده‌گانه مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:

علیرغم حملاتی که به دوره ششم می‌شود باید عرض کنم که این دوره به لحاظ پای‌بندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایثارگری در صدر مجالس بعد از انقلاب قرار دارد. ۱۶۵ تن از نمایندگان مجلس ششم سابقه ایثارگری داشتند.

آرمین در خصوص دو وظیفه عمده مجلس تقنین و قانونگذاری مجلس ششم گفت:

قانون اصلاح مالیات‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران دو گام مهم نمایندگان دوره ششم در حوزه اقتصاد کشور بود که توانست نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد ایران در دوره دولت اصلاحات داشته باشد.

آرمین همچنین درباره ایفای وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس ششم‌ اظهار داشت:

در ۴ سال مجلس ششم به جرات می‌توان ادعا کرد که نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد مجریان قانون به‌ویژه در قوه مجریه عملکردی قابل تحسین داشت.

مجلس ششم سرسپرده نهادهای قدرت نبود. در تعامل با دولت هم هیچگاه بخاطر همسویی در مواضع سیاسی از وظایف نظارتی خویش چشم‌پوشی نکرد. اگرچه با خاتمی در یک جریان سیاسی هم موضع بودیم اما هرگز استقلال قوه مقننه فدای روابط دوستانه با دولت نگردید.قاطعیت مجلس ششم در قبال دولت همسو واقعا مثال زدنی و کم نظیر بود.

ما در دوره ششم به دو وزیر اصلاح‌طلب آقایان فرجی دانا و نصرالله جهانگرد برای وزارتخانه های علوم و ارتباطات رای ندادیم.در حالی که این دو نفر از چهره‌های شاخص اصلاح طلب بودند.

آرمین جریان رقیب در مجلس ششم را مورد نقد و بررسی قرار داد و چنین‌ گفت:

به هر حال اقلیت اصول‌گرا در این مجلس با داشتن ۷۰ کرسی می‌بایست در کمیسیون‌هایی اکثریت را کسب می‌کردند.گرچه عملکرد اکثریت کمیسیون اقتصادی منجر به مشکلاتی برای کل مجلس ششم شد.

آرمین در مقایسه توان دوره ششم نسبت به ادوار سلف و خلف اظهار کرد:

من برای مجلس اول احترام خارق‌العاده ای قائلم و حضور بزرگانی از همه جناح‌ها و تفکرات سیاسی کشور در مجلس، نماد تکثرگرایی جامعه سال‌های نخست انقلاب بود.اما با قاطعیت می‌گویم چهره‌های متخصص و آزمون پس داده مجلس ششم نسبت به مجلس اول واقعا برتری داشت.اکثریت قریب به اتفاق مجلس ششم دارای مدارک فوق لیسانس و دکتری بودند که با کوله‌باری از تجربه سوابق درخشان اجرایی به پارلمان آمده بودند.

بی‌تعارف می‌گویم واقعا به لحاظ توان تخصصی مجلس ششم در بین ده دوره مجالس قانونگذاری در ۴۰ سال اخیر یکه‌تاز است.

منبع: مستقل انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر