کد خبر: 7261
A

روزنامه جمهوری اسلامی: چرا سران قوا، اختلافات خود را خصوصی حل نمی کنند و به متن جامعه می کشانند؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود از اظهارنظرهای ایام اخیر درسطح روسای قوا و نیز مسئولان مختلف انتقاد کرد و آن را خلاف مشی امام خمینی (ره)دانست.

روزنامه جمهوری اسلامی: چرا سران قوا، اختلافات خود را خصوصی حل نمی کنند و به متن جامعه می کشانند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این روزنامه نوشت: وجود اختلاف نظر میان مسئولان در تمام رده‌ها امری عادی و اجتناب ناپذیر است ولی کشاندن این اختلافات به سطح جامعه و رسانه، برای هیچ کس قابل قبول نیست. این وضعیت اگر به بالاترین سطح مسئولیت یعنی سران قوای سه گانه کشیده شود، غیرقابل قبول‌تر و خطرناک‌تر است. حضرات سران قوا در جایگاهی قرار دارند که باید از هر جهت برای سایر مسئولین الگو باشند. 

مهم‌ترین وظیفه سران قوای سه گانه بعد از وظیفه ذاتی خودشان این است که برای وحدت جامعه تلاش کنند. کسانی که چنین وظیفه خطیری برعهده دارند اگر خودشان حرف‌هائی بزنند که جامعه را نگران وجود اختلاف و درگیری در بالاترین سطح مسئولیتی درکشور کنند درباره آنها چه می‌توان گفت؟ شما که می‌توانید هر وقت بخواهید جلسه‌ای با هم داشته باشید و اختلافاتتان را مطرح کنید و گلایه هایتان از همدیگر را در همان جلسه بگوئید و حل و فصل کنید، چرا آن را به رسانه‌ها می‌کشانید؟ وقتی شما نتوانید اختلافاتتان را بدون کشاندن به جامعه و رسانه حل کنید، از مدیران رده‌های پائین چه توقعی می‌توان داشت؟

در رده‌های پائین‌تر مدیریتی نیز اکنون دچار همین گرفتاری هستیم. اینکه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات یک استان درباره یک نماینده مجلس که برخلاف نظر و میل او سخنی گفته بگوید اگر با تو دست بدهم دستم را آب خواهد کشید و اگر قاضی بودم حکم اعدام تو را صادر می‌کردم و آن نماینده مجلس هم در پاسخ، او را به فلان حیوان تشبیه کند و داعشی و صهیونیست بداند، به هیچ وجه از هیچ یک از آن دو قابل قبول نیست. مهم نیست که این از کدام جناح سیاسی و آن دیگری از کدام جناح است. مهم این است که هر دو آداب مناظره و گفتگو و مکاتبه را طبق ضوابط اسلامی و اخلاقی رعایت کنند که متاسفانه هیچ یک از این دو رعایت نکرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر