کد خبر: 72620
A
حسن روحانی پیش از سفر به جمهوری آذربایجان:

روابط ما با جمهوری آذربایجان به سمت راهبردی حرکت می‌کند

رئیس جمهوری با بیان اینکه روابط ایران با جمهوری آذربایجان در طول ۶ سال اخیر بسیار به هم نزدیک شده است، گفت: روابط دو کشور به سمت راهبردی حرکت می‌کند.

روابط ما با جمهوری آذربایجان به سمت راهبردی حرکت می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه پیش از سفر به جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر برای شرکت در هجدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است که بنا به دعوت رئیس جمهوری آذربایجان الهام علی اف صورت می‌گیرد.

 وی ادامه داد: برای ما بسیار مهم است در شرایطی که آمریکایی‌ها بر طبل یک‌جانبه‌گرایی می‌زنند و می‌خواهند در امور همه کشورها مداخله کنند و دشمنی‌هاشان نسبت به ملت بزرگ ایران از همیشه روشن‌تر و آشکارتر است ما باید در همه اجلاس‌های منطقه‌ای و سطح جهان و سازمان‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشیم.
رئیس جمهوری افزود: آمریکایی‌ها از اول به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند تا کشوری تنها بماند.
روحانی تاکید کرد: روز به روز جایگاه ایران در میان کشورهای جهان ملت‌های جهان بیش از گذشته ارتقا پیدا می‌کند امروز دیگر تردیدی باقی نمانده که جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار مهم و تاثیرگذار در این منطقه است.
وی بیان کرد: امروز برای هیچکس تردید باقی نمانده که این ملت بزرگ در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا تحریم آنها  به زانو به در نمی‌آید و راه خودش را ادامه می‌دهد.
رئیس جمهوری گفت: در این شرایط گفت‌وگوی ما در این گونه اجلاس ها اهمیت آن از گذشته بیشتر است و خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر حضور فعال‌تری در اتحادیه‌های منطقه‌ای داشته است.
روحانی یادآور شد: اخیراً با اتحادیه اوراسیا توافق موقتی را امضا کرده و در اجلاس سران آنها در ارمنستان شرکت کردیم، در سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بودیم و حضور داریم، در کنفرانس اسلامی غیر متعهدها همواره حضور فعال داشتیم و داریم.

روحانی گفت فعالیتهای سه جانبه ای را  در سال های اخیر شروع کردیم که قبلاً به این صورت بوده است. اجلاس هایی که برمبنای روند میان ایران،  ترکیه و روسیه تشکیل می‌شود یا اجلاسی که میان ایران،  آذربایجان و روسیه سه جانبه تشکیل می شود یا اجلاس هایی که بین ایران هندوستان و افغانستان تشکیل می‌شود و سایر اجلاس‌های که  در سطح منطقه داریم همه بر این مبناست که جمهوری اسلامی ایران باید حضور فعال تر در منطقه و سطح جهان داشته باشد/ ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر