کد خبر: 72689
A
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری:

رئیس مجلس پالرمو را برای رئیس جمهور ارسال کند/ کسانی که جلوی این‌ها را گرفته‌اند باید به مردم توضیح دهند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، گفت: طبق گفته حقوقدانان پالرمو مهلت یک ساله‌اش در مجمع تشخیص به پایان رسیده و براساس آئین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پالرمو پس فرستاده می‌شود و با توجه به اینکه مجلس و شورای نگهبان پالرمو را تصویب کردند، پس رئیس محترم مجلس می‌تواند این را برای رئیس جمهور ارسال و رئیس جمهور هم برای اجرایی شدن ابلاغ کند.

رئیس مجلس پالرمو را برای رئیس جمهور ارسال کند/ کسانی که جلوی این‌ها را گرفته‌اند باید به مردم توضیح دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، در پاسخ به این سوال که «با توجه به اتمام مهلت قانونی پالرمو، رئیس جمهور چه تصمیمی خواهد گرفت؟ آیا آن را برای اجرا ابلاغ خواهد کرد؟» گفت: رئیس‌جمهور زمانی می‌تواند لایحه را ابلاغ کند که رئیس مجلس  لایحه را برای رئیس‌جمهور، ارسال کرده باشد.

 

او در ادامه اظهار کرد: طبق گفته حقوقدانان، پالرمو مهلت یک ساله‌اش در مجمع تشخیص به پایان رسیده و براساس آئین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پالرمو پَس فرستاده می‌شود و با توجه به اینکه مجلس و شورای نگهبان پالرمو را تصویب کردند، پس رئیس محترم مجلس می‌تواند آن را برای رئیس‌جمهور ارسال و رئیس جمهور هم برای اجرایی شدن، ابلاغ کند. رئیس مجلس حتما این موضوع را بررسی می کند.

 

محمود واعظی اظهار کرد: ایران بحث عضویت در FATF، ندارد. دولت و مجلس دو لایحه باقی مانده  در مجمع را تصویب کردند و باید ابلاغ شود. کسانی که جلوی این‌ها را گرفته‌اند باید به مردم توضیح دهند که مسئولیت این تصویب نکردن را می پذیرند. نمی‌توانند مقابل مردم مسئولیت نپذیرند و فقط کار را نگه دارند.

 

او در پاسخ به این سوال که چرا هر وقت صحبت از اصل 59 قانون اساسی می شود به رئیس جمهور هجمه وارد می‌شود؟ گفت: گروهی مخالف دولت هستند و هر کاری که دولت انجام دهد و هر اتفاقی که بیفتد، با آن مخالفت می‌کنند.

 

منبع: برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر