کد خبر: 72731
A

سریال دروغ ها و تکذیب ادعاهای کریمی قدوسی ادامه دارد

کریمی قدوسی از تابستان سال ۹۷ ریاست کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها را عهده‌دار شد و نتیجه کار او و همکارانش در این کمیته بعد از اتهام‌زنی‌های مختلف به شخصیت‌ها، مدیران دولتی و برخی کارشناسان و اساتید دانشگاه، بجز تکذیب چیز دیگری نبود.

سریال دروغ ها و تکذیب ادعاهای کریمی قدوسی ادامه دارد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده ان ایران ؛ کریمی قدوسی از تابستان سال ۹۷ ریاست کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها را عهده‌دار شد و نتیجه کار او و همکارانش در این کمیته بعد از اتهام‌زنی‌های مختلف به شخصیت‌ها، مدیران دولتی و برخی کارشناسان و اساتید دانشگاه، بجز تکذیب چیز دیگری نبود.

او در نهایت اوایل مردادماه سال جاری لیست ۷۱ نفره‌ای را در خبرگزاری موج منتشر کرد که ۴۶ مورد از آن اساساً تنها بر اساس «شواهد و قرائن» متهم به داشتن تابعیت مضاعف شده بودند و ۲۵ نفر از آنها هم فقط «ظن» دوتابعیتی بودن، داشتند.
او طی ماه‌های اخیر حتی در آمار دوتابعیتی‌ها هم روایت‌های بسیار متناقضی مطرح کرده است. لیستی که او منتشر کرده حاوی ۷۱ اسم است اما او اردیبهشت ماه سال قبل در گفت‌وگو با تسنیم از کشف ۳۰۰ مدیر دوتابعیتی خبر داده بود و معلوم نیست اختلاف ۲۲۹ تایی این لیست با آن ادعا چطور قابل توجیه است. اما روایت آماری متناقض کریمی قدوسی محدود به همین نیست؛ فروردین ماه ۹۷ در گفت‌وگوی او با سایت «الف»، تعداد مدیران دوتابعیتی ۲۱۰ نفر عنوان شده بود.
کریمی قدوسی مردادماه سال ۹۶ هم در گفت‌وگو با «افکارنیوز»، از وجود ۸۰ مدیر و مسئول دوتابعیتی سخن گفته بود در حالی که چند روز قبل از آن در یک سخنرانی در مشهد این تعداد را ۶۵ نفر اعلام کرده بود. در نهایت او در گزارش کمیته تحقیق و تفحص به ۱۰۰ دوتابعیتی اشاره می‌کند. این ادعا واکنش‌های تندی را در خود بهارستان به دنبال داشت و در نهایت بعد از تکذیب این ادعاها از سوی وزارت اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضایی هم آب پاکی را روی توهمات نماینده مشهد ریخت. ۷ مرداد او در نشست خبری و در پاسخ به سؤال «ایران» در این باره گفت: «خروجی این کمیته، دقیق و جامع نبود. معتقدیم که شأن مجلس چه در تحقیق و تفحص‌هایی که انجام می‌دهند و چه در رسیدگی‌هایی که در کمیسیون اصل ۹۰ انجام می‌شود، این است که در بررسی‌ها به یک جمع‌بندی دقیق و قاطع برسند و بعد نتیجه این جمع‌بندی را به منظور اقدامات قضایی به قوه قضائیه منعکس کنند.» اسماعیلی افزود: «این لیست دوتابعیتی‌ها جمع‌بندی نهایی نیست؛ از این جهت که در آن آمده؛ «احتمال داده می‌شود»، «محتمل است»، «قرائنی وجود دارد.» ما انتظارمان بر این بود که مجلس تحقیقات خود را در این مورد تکمیل کند و به صورت جزم نتیجه خود را اعلام کنند و بگویند که از میان این لیست به کدام موارد رسیده‌ایم که جزو دوتابعیتی‌ها هستند و چه کسانی دوتابعیتی نیستند.»


سپاه هم اتهام زنی قدوسی را مسبوق به سابقه دانست

کریمی قدوسی در اتهام‌زنی تا آنجا پیش رفت که مدعی شد رئیس‌جمهوری با مأمور سرویس اطلاعات انگلیس  MI۶  مکالمه داشته و سازمان اطلاعات سپاه شنود مکالمات روحانی با این مامور را به او نشان داده است. ۶ اسفند ماه ۹۷ اما سردار رمضان‌ شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه با تکذیب این ادعا گفت: «از آنجا که اظهاراتی از این نوع مسبوق به سابقه است، سازمان اطلاعات سپاه طی مکاتبه‌ای با کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست تذکر لازم به اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان مجلس در پرهیز از طرح این‌گونه ادعاها و اظهارات را داشته و تأکید کرده است که هرگونه نقل قول از این سازمان منوط به اطلاعات و گزارش‌های رسمی است که به دستگاه‌های ذیربط منعکس می‌شود. بدیهی است حق پیگیری این ادعا و این گونه نقل قول‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود.»

عمان میزبان تخیلی گفت و گوها

آبان ماه ۹۷ هم این نماینده نزدیک به جبهه پایداری مدعی شده بود: «اخیراً هم خبری مستند دریافت کردیم که بعضی کارشناسان وزارت خارجه ایران با همتایان امریکایی خود در عمان در حال مذاکره هستند.» ۵ آبان ماه اما روابط عمومی وزارت امور خارجه ادعای کریمی قدوسی را رد و تأکید کرد: «به صراحت اعلام می‌شود تمام ادعاهای ایشان در خصوص تمایل وزارت امور خارجه به برقراری تماس و مذاکره با دولت امریکا و نیز انجام مذاکره با طرف‌های امریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی‌اساس است و بشدت تکذیب می‌شود.»

مراجع تقلید هم مصون نماندند

مهرماه ۹۷ کریمی قدوسی مدعی شد که «بعضی از اعضای کابینه دولت در سفر به قم و در دیدار با برخی مراجع محترم تقلید، از ایشان خواسته‌اند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با امریکا ترغیب کنند.» نماینده مشهد این امر را از مصادیق بزرگ خیانت برشمرد. ۲۹ مهرماه اما دبیر خانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با تکذیب این ادعا تأکید کرد: «هیچ نماینده‌ای از سوی دولت به قم سفر نکرده و دیداری با مراجع عظام تقلید نداشته است. بر این باوریم که غیرعقلانی و بی‌مبنا بودن اظهارات و ادعاهای مطرح شده توسط آقای کریمی قدوسی، بر همگان عیان بوده و آن را ناشی از تخیلات کذب گوینده آن تلقی خواهند کرد.»


جوادجان!  آیسا بود نه برجام
دی ماه ۹۵ کریمی قدوسی فایل صوتی سخنان محرمانه وزیر خارجه در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی را منتشر کرد و بر اساس آن مدعی شد که محمدجواد ظریف در این جلسه به اشتباه بودن امضای برجام اعتراف کرده است.
در جلسه ۴ دی ماه وقتی یکی از نمایندگان در این باره تذکر داد علی لاریجانی، رئیس‌ مجلس برخلاف ادعای نماینده مشهد تأکید کرد که «صحبت آقای ظریف به یک موضوع خاص برمی‌گردد نه کلیت برجام.» این موضوع خاص هم درباره قانون تحریم‌های موسوم به «آیسا» بود نه کلیت برجام.


ادعای مضحک درباره تقلید صدای روحانی

از همه عجیب و مضحک‌تر این ادعاست که حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری صدای او را تقلید کرده است. کریمی‌قدوسی تیرماه ۹۵ گفته بود: «یکی از پرونده‌های حسین فریدون تقلید صدای رئیس‌جمهوری است؛ در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیرمجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند. در مورد دیگر نیز فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهوری طی تماسی با مولاوردی معاون روحانی به وی اعلام می‌کند که از انجام یک سفر استانی خودداری کند.»
۲۲ تیرماه همان سال مدیرکل روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری این ادعای مضحک را رد کرد. حسین فریدون هم  در واکنش به این ادعا گفته بود: من از آقای کریمی قدوسی می‌خواهم اگر چنین فایل صوتی در اختیار دارد یکبار برای همیشه منتشر کنند. وی با تکذیب ادعای تقلید صدای رئیس‌جمهوری گفت: این ادعای فردی است که به دروغگویی شهره شده و در چند سال گذشته تقریباً همه ادعاهای او تکذیب شده است، البته این فرد ظاهراً حصار آهنی دارد و شکایت از او هم به جایی نمی‌رسد به همین دلیل تنها راه اثبات دروغ‌هایش درخواست انتشار سند است تا مردم بدانند چقدر این فرد حرف‌های بی‌پایه و اساس می‌زند.


ماجرای هفت برجام

جواد کریمی‌قدوسی اواخر بهمن ماه ۹۵ در سخنانی مدعی شده که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جریان دستیابی به برجام، «هفت توافق با غرب و آمریکایی‌ها» داشته است. به گفته او، تنها بخشی از این توافق‌ها در زمینه هسته‌ای، موشکی، مقاومت، حقوق بشر، به رسمیت شناختن اسرائیل و پذیرش عربستان به عنوان قدرت منطقه‌ای بوده است. ۲ اسفند همان سال وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای این اظهارات را «کاملاً بی‌اساس و مضحک» خواند و نوشت که اظهارات کریمی‌قدوسی نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان نسبت به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر