کد خبر: 72747
A
اشرف بروجردی:

مردم هنوز هم حاضرند تا به دعوت خاتمی پاسخ مثبت بدهند/نیامدن عارف اتفاق خوبی برای اصلاحات نخواهد بود

اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: مردم هنوز هم حاضر هستند تا اگر از طرف خاتمی به تکرار کردن دعوت شوند، رأی‌های سال‌های 94 و 96 را در اسفند 98 هم تکرار کنند. البته در نهایت رفتار انتخاباتی آقای سید محمد خاتمی بستگی به شرایط روزهای باقی‌مانده به روز برگزاری انتخابات دارد.

 مردم هنوز هم حاضرند تا به دعوت خاتمی پاسخ مثبت بدهند/نیامدن عارف اتفاق خوبی برای اصلاحات نخواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به حرف و حدیث‌هایی که درباره شرکت یا شرکت نکردن محمدرضا عارف در انتخابات به وجود آمده، اظهار داشت: آقای عارف یکی از چهره‌های شناخته شده و تاثیرگذار است که می‌تواند سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم باشد. به همین دلیل فعالان این جریان درباره ارزش حضور او در لیست انتخابات متفق‌القول هستند.

 

عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه گفت: اگر خود آقای عارف به جمع‌بندی برسد که به هر دلیلی در انتخابات نباشد، بحث دیگری است. البته در این حالت هم جبهه اصلاحات باید از او بهره‌مند شود و در فعالیت‌های انتخاباتی از آقای عارف کمک بخواهد.

 

او افزود: با این حال بر این باور هستم که نیامدن عارف اتفاق خوبی برای اصلاحات نخواهد بود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اعتراض‌هایی که نسبت به عملکرد فراکسیون امید مطرح می‌شود، گفت: در اینکه فراکسیون امید در مجلس دهم نتوانست انتظارات را برآورده کند، شکی نیست، اما اینکه ضعف فراکسیون را به آقای عارف یا دیگر نماینده‌های اصلاح‌طلب ربط می‌دهند، صحیح نیست.

 

این فعال سیاسی در ادامه گفت: ضعف اصلی فراکسیون امید در واقع ناشی از بدعهدی اصولگرایانی بود که از نردبان اصلاح‌طلبی بالا رفتند و مجلس‌نشین شدند. عملکرد آنها باعث شد اصلاح‌طلبان نتوانند کارنامه‌ای در حد و سطح رأی‌های هفتم اسفند 94 داشته باشند.

 

بروجردی همچنین اظهار داشت: تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات برای جریان اصلاحات اوجب واجبات است.

 

او افزود: جریان اصلاحات در ایران ریشه دارد و به همین دلیل هیچ شرایطی نمی‌تواند باعث متوقف شدن فعالیت اصلاح‌طلبان شود و اصلاح‌طلبان در هر شرایطی در انتخابات شرکت خواهند کرد.

 

اشرف بروجردی در پایان سخنانش گفت: نکته مهم مناسبات انتخاباتی جریان اصلاحات این است که آقای خاتمی به چه صورت در این برهه نقش‌آفرینی کند. مردم هنوز هم حاضر هستند تا اگر از طرف خاتمی به تکرار کردن دعوت شوند، رأی‌های سال‌های 94 و 96 را در اسفند 98 هم تکرار کنند. البته در نهایت رفتار انتخاباتی آقای سید محمد خاتمی بستگی به شرایط روزهای باقی‌مانده به روز برگزاری انتخابات دارد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر