کد خبر: 7280
A

نماینده مردم دامغان در مجلس ساماندهی زیرساخت محور ریلی استان سمنان را خواستار شد

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرات راه و شهرسازی به منظور افزایش خدمات رسانی و حضور به موقع نیروهای امداد و نجات در زمان وقوع سانحه ، ساماندهی زیر ساخت مسیرهای ریلی استان سمنان را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم دامغان در مجلس ساماندهی زیرساخت محور ریلی استان سمنان را خواستار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ ابولفظل حسن بیگی روز با بیان این بخشی از محورهای ریلی این استان مناسب نیست، افزود : سالانه میلیون ها نفر از راه های مواصلاتی استان سمنان عبور می کند و همه مسئولان باید خود را نسبت به حادثه دردناک برخورد قطار در محور ریلی سمنان - دامغان مسئول بدانند. 
وی اظهار داشت : قسمتی از زیر ساخت های جاده ای و ریلی این استان برای عبور و مرور وسایل نقلیه مناسب نیست و دولت باید به منظور کاهش تلفات جاده ای و ریلی و جلوگیری از وقوع حوادث این چنینی برنامه های عمرانی آغاز کند. 
حسن بیگی یادآور شد: عاملان این حادثه دلخراش باید بعد از ارایه گزارش های کارشناسی و بر طبق قانون محاکمه شوند و هیچ عذری در این کار پذیرفته نیست. 
وی تصریح کرد: نیروهای امدادی در کمترین زمان ممکن به محل وقوع سانحه رسیدند و اگر کمک های امدادی اورژانس و نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نبود، شاید جمعیت جانباختگان این حادثه بیشتر از تعداد اعلام شده افزایش می یافت. 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید با سوانح از این دست اعتماد مردم به وسایل حمل و نقل عمومی کشور کاهش یابد و دولت باید برنامه های راهبردی برای جبران این خسارت ها عملیاتی نماید. 
وی ادامه داد: به منظور کاهش تلفات ریلی ، وسایل اولیه امداد و نجات و کادر پزشکی باید در قطار های مسافربری کشور تجهیز شوند و همه نیروهای امدادی در داخل قطار در هر زمان باید در آماده باش کامل به سر ببرند. 
حسن بیگی تصریح کرد : همچنین ارایه گزارش شفاف به مردم در رابطه با عوامل وقوع این حادثه دلخراش باید در اولویت دستگاه های اجرایی باشد. 
حدود ساعت هشت صبح روز جمعه 2 قطارهای مسافربری در منطقه هفتخوان واقع در محور سمنان - دامغان برخورد کردند که 40 کشته و 100 مجروح بر جا گذاشته است. 
مسئولان کشوری و استانی در حال بررسی علت این حادثه هستند. 
روزانه حدود 85 رام قطار از مسیر راه اهن شمالشرق(1) از استان سمنان تردد می کند

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر