کد خبر: 72816
A
دیده بان ایران مطرح کرد:

چرا حسین شریعتمداری اصرار بر دخالت در عراق دارد؟!/ از دوبار دستور به حشدالشعبی برای تصرف سفارتخانه ها تا توصیه به سرکوب معترضان!

عراق به اصلاحات سیاسی و اقتصادی اساسی نیاز دارد و مردم عراق هم بهتر از هر کشور دوست و دشمن دیگری به این موضع آگاهند و در این بین به نظر می رسد دست و پازدن روزنامه کیهان هیچ تاثیری در آینده عراق نخواهد داشت. هر چند مدیرمسئول روزنامه کیهان هیچ سندی مبنی بر دخالت این دو کشور منتشر نکرده است اما این سوال مطرح می شود که روزنامه کیهان و مدیرمسئولش چگونه به خودشان اجازه می دهند که ظرف کمتر از یکماه دو بار به صورت علنی در اوضاع و مناسبات داخلی یک کشور دخالت کنند؟ اوضاع آشفته عراق فارغ از هر تحلیلی به سیاستمداران آن کشور مربوط می شود و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد کما اینکه روزنامه کیهان هم در حوادث دی ماه 96 به درستی به کشوری اجازه اظهار نظر و دخالت در اوضاع داخلی کشورمان را نداد. وقتی بسیاری از بزرگان سیاسی و مذهبی عراق اعتراضات مردم را به حق می دانند، چرا یک روزنامه باید هر چند وقت یکبار آشکارا این اوضاع را به کشورهای غربی و همسایه نسبت می دهد؟ مگر امثال حسین شریعتمداری ها بهتر از مردم عراق از اوضاع اقتصادی این کشور آگاهند؟

چرا حسین شریعتمداری اصرار بر دخالت در عراق دارد؟!/  از دوبار دستور به حشدالشعبی برای تصرف سفارتخانه ها تا توصیه به سرکوب معترضان!

به گزارش دیده بان ایران؛ 13 مهرماه گذشته بود که حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به شروع ناآرامی ها در عراق نوشت: نا آرامی‌های اخیر در عراق اگر‌چه با تابلوی اعتراض به فساد اقتصادی، مشکلات معیشتی و ضعف خدمات عمومی صورت گرفته است و در این زمینه دولت عراق هم خواسته‌های آنان را نفی نکرده و نمی‌کند و حضرت آیت‌الله سیستانی نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به مشکلات مورد اشاره شده‌اند، ولی تابلویی که از سوی برخی معترضان برافراشته شده بود، به گونه‌ای غیر‌منتظره و غیر‌قابل توجیه جای خود را به شعار‌هایی داد که نه در مطالبات معترضان وجود داشت و نه با واقعیات موجود عراق همخوان بود. این تغییر تابلوی تظاهرات، حاکی از آن است که عامل دیگری به عرصه تحمیل شده و کسانی تلاش داشته‌اند روی موج سوار شوند و از آب گل‌آلود ماهی مطلوب خود را صید کنند! (اینجا)

شریعتمداری در شماره امروز این روزنامه هم باردیگر با تکرار توصیه خود خطاب به نیروهای حشدالشعبی نوشت: امروزه تمامی اسناد و شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که فتنه اخیر در عراق از سوی سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان مدیریت می‌شود بنابراین بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که تسخیر این دو کانون فساد و فتنه، اولین و ضروری‌ترین گام برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر عراق است. (اینجا)

هر چند مدیرمسئول روزنامه کیهان هیچ سندی مبنی بر دخالت این دو کشور منتشر نکرده است اما این سوال مطرح می شود که روزنامه کیهان و مدیرمسئولش چگونه به خودشان اجازه می دهند که ظرف کمتر از یکماه دو بار به صورت علنی در اوضاع و مناسبات داخلی یک کشور دخالت کنند؟ 

اوضاع آشفته عراق فارغ از هر تحلیلی به سیاستمداران آن کشور مربوط می شود و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد کما اینکه روزنامه کیهان هم در حوادث دی ماه 96 به درستی به کشوری اجازه اظهار نظر و دخالت در اوضاع داخلی کشورمان را نداد.

وقتی بسیاری از بزرگان سیاسی و مذهبی عراق اعتراضات مردم را به حق می دانند، چرا یک روزنامه باید هر چند وقت یکبار آشکارا این اوضاع را به کشورهای غربی و همسایه نسبت می دهد؟ مگر امثال حسین شریعتمداری ها بهتر از مردم عراق از اوضاع اقتصادی این کشور آگاهند؟

چرا کیهان باید نسخه دخالت بیگانه واتهام "اقدام علیه امنیت ملی و فتنه" را که به هر بهانه ای به منتقدانش نسبت می دهد را باید به کشورهای همسایه هم صادر کند؟ 

عراق به اصلاحات  سیاسی و اقتصادی اساسی نیاز دارد و مردم عراق هم بهتر از هر کشور دوست و دشمن دیگری به این موضع آگاهند و در این بین به نظر می رسد دست و پازدن روزنامه کیهان هیچ تاثیری در آینده عراق نخواهد داشت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر