کد خبر: 72998
A
غلامعلی جعفرزاده:

۱۰ اصلاح‌طلب مجلس نهم، معادل ۷۰ اصلاح‌طلب مجلس دهم بودند/ خواب اصولگرایان برای تصاحب کامل مجلس یازدهم تعبیر نخواهد شد/ ما مجبوریم در مجلس باشیم چون یک عده به ما دل‌ بسته‌اند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: اصولگرایان خواب دیده‌اند که مجلس یازدهم یکدست اصولگرا می‌شود و آنها می‌برند، اما این خواب تعبیر نمی‌شود. اصولگرایان خوشحال‌اند که خوب توانسته‌اند در افکار عمومی مشکلات را بزرگ جلوه دهند.

۱۰ اصلاح‌طلب مجلس نهم، معادل ۷۰ اصلاح‌طلب مجلس دهم بودند/ خواب اصولگرایان برای تصاحب کامل مجلس یازدهم تعبیر نخواهد شد/ ما مجبوریم در مجلس باشیم چون یک عده به ما دل‌ بسته‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی، با اشاره به اینکه ترکیب مجلس نباید یکدست باشد،‌ گفت: مجلس یکدست هیچ‌گاه خوب نیست. من در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد مصاحبه کردم و گفتم آقای احمدی‌نژاد، ۱۳ میلیون نفری را که به شما رأی ندادند ببینید. بلافاصله در دولت آقای روحانی به ایشان گفتم ۱۶ میلیون نفری را که به شما رأی ندادند ببینید. در تمام دنیا بخشی از کرسی دولت را به مخالفان اختصاص می‌دهند.

ترکیب یکدست دولت و مجلس موجب بروز فساد است

او تاکید کرد: ترکیب یکدست در دولت، مجلس و... موجب بروز فساد می‌شود. من خوشحال می‌شوم که در مجلس چند پایداری‌چی و چند اصلاح‌طلب حضور داشته باشند و باید به این شکل باشد. باید همیشه جناحی دغدغه داشته باشد که از سوی جناح دیگر رصد می‌شود. بنابراین اشتباه است که ما به فکر یکدست شدن مجلس باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصولگرایان خواب دیده‌اند که مجلس یازدهم یکدست اصولگرا می‌شود و آنها می‌برند، اما این خواب تعبیر نمی‌شود. اصولگرایان خوشحال‌اند که خوب توانسته‌اند در افکار عمومی مشکلات را بزرگ جلوه دهند. البته مشکلات بزرگ بود اما آنها سعی کردند مشکلات را بزرگ‌تر از واقعیت نشان دهند.

او همچنین به شرایط مجلس ایده‌آل اشاره کرد: مجلس دهم فنی و حرفه‌ای نیست. ما مجبوریم در مجلس باشیم چون یک عده به ما دل‌ بسته‌اند و حق نداریم رفاه‌طلب و آسایش‌طلب باشیم و کنار برویم، اما آرزو دارم یک مجلس قوی و حرفه‌ای تشکیل شود. مجلسی که نه کینه‌توزانه با دولت‌ها و نه پوپولیست با ملت‌ها رفتار کند، بلکه مجلسی باشد که دلش برای کشور بسوزد و حرفه‌ای و فنی باشد.

نمی‌توان گفت مجلس یازدهم شبیه کدام‌ یک از مجالس پیشین خواهد بود

این نماینده مجلس در پاسخ اینکه مجلس آتی شبیه کدام‌ یک از مجالس قبل خواهد بود، گفت: نمی‌توان گفت مجلس یازدهم شبیه کدام‌ یک از مجالس پیشین خواهد بود، اما هرچه به عقب بنگریم می‌بینم مجالس بهتر بوده‌اند. هر چه جلوتر آمده‌ایم پله‌ها را به سمت پایین طی کرده‌ایم.

جعفرزاده توضیح داد: آنچه مشخص است اینکه فرصت مجلس دهم در مجلس یازدهم برای اصلاح‌طلبان به وجود نمی‌آید و وزن اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم مانند مجلس دهم نخواهد بود. در مجلس نهم، ۹ یا ۱۰ اصلاح‌طلب داشتیم که معادل ۷۰ اصلاح‌طلب مجلس دهم است. اما صدای ملت مجلس نهم کجا و صدای این مجلس کجا.

افراد دلسوز و حرفه‌ای به مجلس یازدهم راه می‌یابند

او ادامه داد: من دعا می‌کنم اصولگراها و اصلاح‌طلبان حرفه‌ای، قوی، فنی و واقعاً دلسوز به مجلس یازدهم راه یابند. فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌ای که مردم کسب می‌کنند افراد دلسوز و حرفه‌ای به مجلس یازدهم راه پیدا می‌کنند.

این نماینده مجلس با توضیح اینکه جای توکلی، نادران، مصباحی‌مقدم، ابوترابی و باهنر در مجلس دهم خالی بود، گفت: به‌واقع جای آقایان توکلی، الیاس نادران، باهنر، مصباحی‌مقدم و ابوترابی در مجلس دهم بسیار خالی بود. ضمن احترام به هیات‌رئیسه مجلس آیا می‌توانیم این هیات‌رئیسه را در کنار باهنر و ابوترابی بچینیم؟ من با نادران تضاد فکری زیادی دارم، اما زمانی که در کمیسیون انرژی از نفت صحبت می‌شد از آقای نادران وحشت می‌کردند و کاملاً می‌توانستند تحلیل کنند. من نمی‌خواهم برای افراد تبلیغ کنم، اما افرادی که از آنها نام بردم واقعاً کارشناس و کارآمد بودند.

پول خرج کردن موجب پیروزی کاندیداها نمی‌شود

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین به استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات اشاره کرد و گفت: هر کس در انتخابات پول زیاد خرج کند می‌بازد. در دور قبل یکی در رشت کاندیدا بود و این فرد به حدی پول داشت که دستگاه بنر خیابانی آورد و شهرداری که بنرها را جمع می‌کرد، این فرد چاپ می‌کرد و دوباره نصب می‌کرد. پول برای این فرد حد و اندازه نداشت، اما این فرد اصولگرا باخت و مردم لج کردند. انصافاً اصولگرایان و بسیجی‌ها به این فرد رأی ندادند، در حالی‌ که با شعار بسیج و سپاه به میدان آمده بود. زمانی که این فرد پول می‌ریخت، مردم می‌گفتند ابتدا باید بگوید این پول‌ها را از کجا آورده است. بنابراین پول کثیف در انتخابات‌ هست، اما نمی‌تواند برنده میدان باشد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر