کد خبر: 73118
A
حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری، چه از سوی حامیان دولت دنبال شود و چه از جانب مخالفان دولت، کار غلطی است/ رئیس‌جمهور قائم‌مقام اجرایی رهبری، است

حسن نوروزی، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بنا باشد رهبری در کار اجرایی دخالت کنند و قائم‌مقام اجرایی هم برای ایشان تعیین کنیم، می‌شود دولت در دولت. دنبال کردن انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری، چه از سوی حامیان دولت و چه از جانب مخالفان دولت، کار غلطی است.

انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری، چه از سوی حامیان دولت دنبال شود و چه از جانب مخالفان دولت، کار غلطی است/ رئیس‌جمهور قائم‌مقام اجرایی رهبری، است

به گزارش دیده بان ایران؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در برنامه دست‌خط عنوان کرده است که عده‌ای در مجلس به دنبال تعیین قائم‌مقام اجرایی رهبری بودند که با آن مخالفت کردیم. او همچنین اعلام کرد که برخی از حامیان دولت این موضوع را پیگیری می‌کردند.

 

حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی،  هرچند اعلام کرد در جریان رایزنی‌ها برای تعیین قائم‌مقام اجرایی رهبری در مجلس نیست، اما با طرح این موضوع مخالف است.

 

او در توضیح مخالفت خود با انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری گفت: قائم‌مقام اجرایی رهبری، رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور شخص دوم مملکت و قائم‌مقامِ رهبری است.

 

این نماینده مجلس، با اشاره به اینکه باید کمک کرد تا رئیس‌جمهور کارآمد باشد، تاکید کرد: ما باید سعی کنیم رئیس‌جمهورمان، رئیس‌جمهور کاری و کارگشایی باشد. اگر بنا باشد رهبری در کار اجرایی دخالت کنند و قائم‌مقام اجرایی هم برای ایشان تعیین کنیم، می‌شود دولت در دولت. شخص دوم کشور ایران رئیس‌جمهور است. باید تمامی احزاب تلاش کنند تا یک رئیس‌جمهور پرکار، فهیم، دلسوز، ایثارگر، متدین، دل‌داده به انقلاب و سرمایه‌گذار در انقلاب را معرفی کنند و این فرد معاون اجرایی رهبر شود.

 

نوروزی توضیح داد: دنبال کردن انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری، چه از سوی حامیان دولت و چه از جانب مخالفان دولت، کار غلطی است. در واقع قائم‌مقام اجرایی رهبری، همان رئیس‌جمهور است و رئیس‌جمهور باید بتواند کار را به درستی اجرا کند./ اعتماد آنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر