کد خبر: 73202
A

فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : فروش نفت ایران ۲۰ برابر کمتر شده است

فلاحت پیشه : تلنگر گام چهارم به حدی، جدی نیست که خواب زمستانی حاکم بر برجام را برهم زده و شرایط تازه ای را ایجاد کند

فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : فروش نفت ایران ۲۰ برابر کمتر شده است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو یی ، در خصوص آغاز گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی برجام دچار خواب زمستانی شده است افزود: پس از اینکه  تلاش ها برای نشست آقای روحانی در نیویورک به نتیجه نرسید در واقع این مسئله به خواب زمستانی رفت.

وی ادامه داد: در گام چهارم، ایران از مرحله تحقیقات خارج نشده و سعی بر آن دارد که اقدامی تنش زا صورت نگیرد و در شرایطی فعلی، تلاش برای کاهش تنش است. ایران ابزارهای دیگری در اختیار داشت که می توانست استفاده کند ولی نه تنها که از حوزه برجام، بلکه از حوزه NPT نیز خارج نشد.

نمی توانیم منتظر دیپلماسی تازه ای در حوزه برجام باشیم

فلاحت پیشه عنوان کرد: ما نمی توانیم منتظر دیپلماسی تازه ای در حوزه برجام باشیم زیرا اولویت ها تغییر کرده، ترامپ خود درگیر استیضاح، اروپایی ها درگیر برگزیت و خاورمیانه نیز درگیر ناآرامی های کشورهایی هستند که هر کدام با چالش های خاص خود مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه موضوع هسته ای ایران  در حاشیه تحولات امروز دنیا قرار گرفته افزود:  این خواب دیپلماسی برجام به ضرر جمهوری اسلامی ایران است زیرا تنها کشوری که به صورت محسوس از مسئله برجام متاثر شده، ایران است.

کاهش 20برابری فروش نفت کشور

وی اظهار کرد: کاهش تا 20برابری فروش نفت کشور موضوع مهمی است و وزارت امور خارجه باید برای خروج از این شرایط که به ضررمان است راهبردی را طراحی کرده و به گونه ای عمل کند که کشور بتواند در اولین سال پایان کوچک شدن اقتصاد، گام های تازه ای را برداشته تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

تلنگر گام چهارم جدی  نیست

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تلنگر گام چهارم به حدی جدی نیست که خواب زمستانی حاکم بر برجام را برهم زده و شرایط تازه ای را ایجاد کند.

منبع : خانه ملت 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر