کد خبر: 73225
A

کنایه نماینده اصلاح طلب به پخش اعترافات متهمان ترور دانشمندان هسته ای از تلویزیون/ اصل گرفتن اعترافات ایراد قانونی دارد

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت پخش اعترافات تلویزیونی از سوی هیات‌رئیسه گفت: پخش اعترافات تلویزیونی تیغ دولبه است و جدا از پخش این اعترافات، با گرفتن اعتراف از افراد تحت فشار و اجبار مخالفم. این کار را خلاف قانون می‌دانم و بهتر است مجلس با تصویب قانونی جلوی این روند غیرقانونی را بگیرد.

کنایه نماینده اصلاح طلب به پخش اعترافات متهمان ترور دانشمندان هسته ای از تلویزیون/  اصل گرفتن اعترافات ایراد قانونی دارد

به گزارش دیده بان ایران،  بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، درباره طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی گفت: ممنوعیت اعترافات تلویزیونی یک تیغ دولبه است؛ مثلاً اعترافات برخی افراد به عنوان تروریست دانشمندان هسته‌ای باعث شد مشخص شود این افراد بی‌گناه‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نکته مهم‌تر از ممنوعیت اعترافات تلویزیونی این است که چرا اصلاً باید اعترافاتی گرفته شود که از طریق تلویزیون پخش شود. اصل گرفتن اعترافات ایراد قانونی دارد و به نظرم نباید صورت‌مساله را پاک کنیم.

پارسایی همچنین اضافه کرد: به نظرم اصلاً نباید زیر فشار اعتراف گرفته شود و اگر مجلس می‌خواهد جلوی این روند را بگیرد، باید قانونی تصویب کند که جلوی این اعترافات اجباری، همان‌طور که در قانون جرم است، گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی توضیح داد: اینکه اعترافاتی گرفته شود و صداوسیما به صورت سلیقه‌ای یکی را پخش کند و دیگری را پخش نکند شاید مشکل اصلی نباشد، اما باید جلوی این اعتراف‌گیری گرفته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: نام بردن از افراد و بازی با آبروی آنها در صداوسیما کار شایسته‌ای نیست. مثال جالب و قابل توجه دیگری که می‌توان مطرح کرد اعترافاتی است که صداوسیما درباره تروریست‌های دانشمندان هسته‌ای با آن تبلیغات وسیعی انجام داد، و بعد مشخص شد که از بیخ و بن دروغ بوده و آن اعترافات وجاهتی نداشته و آن افراد گناهکار نبوده‌اند.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: این اقدامات از همه طرف به افراد لطمه می‌زند و باید جلوی این روند خلاف قانون گرفته شود. من با اصل موضوع مشکل دارم و مخالفم که با زور و شکنجه و تحت فشار از افراد اعتراف بگیرند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر