کد خبر: 73399
A
نقوی حسینی:

به ذیل فصل هفتم شورای امنیت باز نمی‌گردیم/ قصدمان از کاهش تعهدات، بازگرداندن آمریکا به برجام نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قصد ایران از برداشتن گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای بازگرداندن آمریکا به برجام نیست.

به ذیل فصل هفتم شورای امنیت باز نمی‌گردیم/ قصدمان از کاهش تعهدات، بازگرداندن آمریکا به برجام نیست
به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسین نقوی‌حسینی درباره اینکه سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد قصد ایران از برداشتن گام‌های کاهش تعهد برجامی برای بازگرداندن آمریکا به برجام است، آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر، گفت: البته هدف ایران از برداشتن این گام‌ها فقط برگشتن آمریکا به برجام نیست بلکه ملزم کردن طرف‌های مقابل به تعهداتی است که به آن‌ها متعهد شده‌اند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اروپایی‌ها اعلام کردند بدون آمریکا هم به تعهدات خودمان متعهد هستیم و عملی خواهیم کرد؛ اگر آن‌ها به این گفته خود جامه عمل بپوشانند ایران برای چه باید به دنبال این باشد که ایالات متحده به برجام بازگردد.

 

وی با بیان این که موضع ما در برابر آمریکا این است که ابتدا باید به برجام بازگردد سپس دیگر مسائل را مطرح کنند، عنوان کرد: با این اوصاف هدف انجام تعهدات است و بس.

 

نماینده مردم ورامین خاطرنشان کرد: گام‌های ایران که تاکنون برداشته شده است نتوانسته است طرف مقابل را ملزم به رفتار و اقدام کند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عده‌ای مطرح می‌کنند برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی از سوی این کشور را به شورای امنیت و ذیل فصل هفتم خواهد برد، بیان کرد: خیر به هیچ وجه اینگونه نیست، کاهش تعهدات برجامی ایران مطابق مواد ۲۶ و ۳۶ برجام انجام می‌شود و کاری خارج از آن انجام نمی‌دهد.

 

نقوی حسینی درباره بتن‌ریزی نیروگاه بوشهر نیز گفت: بتن‌ریزی برجام مربوط به برجام نیست کاملا در چارچوب استفاده جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای است.

 

وی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در نیروگاه بوشهر تحت نظارت آژانس انرژی اتمی است و هیچ مشکلی ندارد و نشان می‌دهد ایران به دنبال بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای است و تهدید و تحریم مانع ایران نمی‌شود./ ایلنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر