کد خبر: 73471
A
نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس:

طبق آیین‌نامه داخلی مجمع نظر مجلس در مورد «FATF» باید اجرایی شود/ رییس مجلس باید لوایح را ابلاغ و دولت آنها را اجرا کند/ اگر کار آقایان سیاسی کاری نیست پس چیست؟

پیوستن ما به FATF مشکل را آنگونه که انتظار داریم حل نمی‌کند اما پیوستن ما باعث می‌شود که با مشکل جدیدی هم روبرو نشویم.

طبق آیین‌نامه داخلی مجمع نظر مجلس در مورد «FATF» باید اجرایی شود/ رییس مجلس باید لوایح را ابلاغ و دولت آنها را اجرا کند/ اگر کار آقایان سیاسی کاری نیست پس چیست؟

به گزارش دیده بان ایران، محمد کاظمی نماینده مجلس در مورد ضرورت تصویب «FATF»در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام می توانست طی یکسال گذشته نظرش را در مورد لوایح بیان کند. البته در حال حاضر هر سه لایحه پولشویی،CFT و FATF لازم الأجرا هستند و باید اجرا شوند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: بایستی رئیس مجلس این قوانین را برای اجرا ابلاغ کند و دولت آنها را اجرایی کند.

نماینده ملایر افزود: آیین نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید دارد که اگر طی یکسال نظر ندادند لوایح و طرح‌ها مصوب محسوب می شوند. یکسال از ارسال این لوایح به مجمع می گذرد و الان باید نظر مجلس که تأیید و تصویب لوایح بوده است اجرایی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر مجمع در مورد این لوایح را مثبت یا منفی اعلام کنند. اگر کار آقایان سیاسی کاری نیست پس چیست؟

کاظمی افزود:  پیوستن ما به FATF مشکل را آنگونه که انتظار داریم حل نمی کند اما پیوستن ما باعث می شود که  با مشکل جدیدی هم روبرو نشویم و همچنین با کشورهای دوست بتوانیم مبادلات مالی و بانکی داشته باشیم. ما اگر به FATF نپیوندیم حتی دوستان مان نیز نمی توانند با ما مبادلات بانکی داشته باشند .

کاظمی تاکید کرد: ما توصیه می کنیم عقلا و علما قم نسبت به این موضوع اندیشه کنند، علما و عقلا قم به مجمع  تکلیف کنند که هرچه سریعتر نسبت به این لوایح اظهار نظر کنند. چطور فقهای  ما نسبت به بدحجابی این همه حساسیت نشان می دهند اینجا هم حقوق مردم است ونسبت به حقوق مردم اظهار نظر کنند./ عصرایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر