کد خبر: 73495
A

احمد مازنی: توزیع شبنامه علیه روحانی در مجلس مصداق اخلال در امنیت ملی است

ادبیات این شبنامه به صورت تمام و کمال مخل امنیت ملی و در جهت ایجاد تقابل میان ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین قطعا لازم است، هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ورود جدی به این موضوع داشته و نسبت به آن اقدام لازم را به عمل آورد.

احمد مازنی: توزیع شبنامه علیه روحانی در مجلس مصداق اخلال در امنیت ملی است

به گزارش دیده بان ایران؛  روزنامه اعتماد در گفتگویی با احمد مازنی از اعضای فراکسیون امید گفتگویی در ارتباط با خبر توزیع شبنامه علیه حسن روحانی در مجلس انجام داده است که متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در جلسه مجلس بیانیه‌ای تهیه و میان نمایندگان توزیع شد؛ نظر شما درباره این بیانیه چیست؟

آنچه در مجلس شورای اسلامی توزیع شد، هر چه بود بیانیه نبود؛ چراکه براساس اصول و ضوابط موجود، بیانیه نه تنها باید دارای امضا تهیه‌کننده یا تهیه‌کنندگان باشد بلکه باید اجازه پخش و توزیع آن نیز از سوی یکی از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی صادر شده باشد ولی تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، انتشار و توزیع این مطلب در صحن مجلس بیشتر جنبه سهوی داشته است. تاکید من بر آن است که این نامه منتشر شده در مجلس را نباید بیانیه نامید چراکه با توجه به نداشتن امضا تهیه‌کنندگان می‌توان گفت که یک شبنامه واقعی بوده است بنابراین معتقدم چنین چیزی هرگز نباید اجازه انتشار و توزیع در صحن مجلس را می‌یافت.

نکته دیگری که در این موضوع باید به آن توجه کرد، ادبیات و نوع نگارش این شبنامه است. ادبیات این شبنامه به صورت تمام و کمال مخل امنیت ملی و در جهت ایجاد تقابل میان ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین قطعا لازم است، هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ورود جدی به این موضوع داشته و نسبت به آن اقدام لازم را به عمل آورد، چراکه با توجه به نزدیکی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس ممکن است در صورت عدم برخورد قاطع چنین اتفاقاتی باز هم در مجلس تکرار شود.

تلاش نگارندگان این بیانیه برای ایجاد تقابل میان مقامات عالی نظام توجیهی دارد؟

در مرحله اول باید توجه داشت، نفس انجام چنین اقداماتی و قرار دادن ارکان نظام جمهوری اسلامی مقابل یکدیگر برای کشور آسیب‌زاست و عملا اقدامی مخل امنیت ملی است اما در این بین باید توجه کرد که این اظهارات در مورد حسن روحانی مطرح شده است. این بیانیه تهیه شده علیه او به عقیده بنده از آن جهت اقدامی بسیار ناپسند است که رییس‌جمهوری همواره نظر رهبری را به نظر خود ترجیح داده است. افرادی که اقدام به تهیه چنین بیانیه‌هایی می‌کنند بهتر است در مرحله اول نگاهی به وضعیت رییس‌جمهوری سابق که رییس‌جمهوری محبوبشان بود، بیندازند و وضعیت او را به یاد بیاورند. این افراد باید به خاطر بیاورند فردی که همیشه حامی‌اش بودند چطور در ماجرای انتصاب معاون اول همچنین وزیر اطلاعاتش مقابل نظر رسمی رهبری ایستادگی کرد و به اقداماتی نظیر خانه‌نشینی و مسائلی از این دست پرداخت.

اگر قرار بر پاسخگویی باشد، این افراد باید به چه مسائلی پاسخ دهند؟

این افراد به جای انجام چنین اقدامات و تهیه چنین شبنامه‌هایی باید پاسخ دهند که تقابل با رهبری دقیقا چه چیزی است؟ آنان باید بگویند رفتارهایی از آن جنس که رییس‌جمهوری سابق انجام داد، تقابل یا عدول از رهبری است یا اقدامات رییس‌جمهوری فعلی که از نظر خود برای تامین نظر رهبری عدول می‌کند؟ به نظر من اقدام درست همین کاری است که حسن روحانی انجام می‌دهد چراکه رهبری در جمهوری اسلامی هم از جایگاه معنوی برخوردار است و هم براساس اصول قانون اساسی، فصل‌الخطاب محسوب می‌شود بنابراین بنده به صراحت اعلام می‌کنم که حسن روحانی بعد از آقای خاتمی دومین رییس‌جمهوری است که بیشترین هماهنگی را با رهبری داشته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر