کد خبر: 73555
A
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی:

دلیلی ندارد ما متهم به قتل یا مشارکت در قتل برجام شویم/ ایران سندی را که بنیان رفتار حقوقی‌اش بوده است به چالش نکشد/ درباره برداشته شدن تحریم تسلیحاتی در برجام پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره خروج یا ماندن در برجام طبق صحبت‌های روحانی گفت: برجام در خیلی از بندهایش به یک رژیم خنثی تبدیل شده است، اما ایران نباید سندی را که تاکنون بنیان رفتارهای حقوقی‌اش بوده مورد چالش قرار دهد. ضمن اینکه در مورد تسلیحات نظامی در برجام پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. پس کاری نکنیم که به قتل برجام متهم شویم.

دلیلی ندارد ما متهم به قتل یا مشارکت در قتل برجام شویم/ ایران سندی را که بنیان رفتار حقوقی‌اش بوده است به چالش نکشد/ درباره برداشته شدن تحریم تسلیحاتی در برجام پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  در توضیح صحبت‌های روحانی درباره حفظ برجام با هدف برداشته شدن تحریم و محدودیت تسلیحاتی ما تا سال آینده گفت: همان‌طور که آقای روحانی طی سخنرانی خود در رفسنجان گفت، اگر تا سال آینده در برجام باقی بمانیم، تحریم‌های تسلیحاتی ما برداشته می‌شود و ایران می‌تواند هم سلاح‌های نظامی بخرد هم بفروشد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: البته برجام در خیلی از بندهایش به یک رژیم خنثی تبدیل شده است، اما ایران نباید سندی را که تاکنون بنیان رفتارهای حقوقی‌اش بوده مورد چالش قرار دهد.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برجام ظرفیت لازم را دارد و ایران هم باید برنامه‌هایش را پیش ببرد، ضمن اینکه در مورد تسلیحات نظامی هم در برجام پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

 

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: اینکه پمپئو قبل از آقای روحانی این موضوع را مطرح کرد و تلاش داشت آن را در قالب موضوع کشتار مطرح کند، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها سیاست‌های ضدایرانی خود را در این باره هم اعمال کرده‌اند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر من دلیلی ندارد ما متهم به قتل یا مشارکت در قتل برجام شویم و در عین حال باید از حداقل ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

 

گفتنی است حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، روز یکشنبه در جمع مردم رفسنجان، با اعلام اینکه سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود، گفت:«مردم عزیز ایران بدانند با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و دفاعی و امنیتی دست می‌یابیم.»

 

او ادامه داد: «می‌توان از الان از برجام بیرون رفت، اما آن ثمری که پیش روی ماست، نخواهد بود و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران نیز برمی‌گردد؛ لذا ما باید فکر کنیم ببینیم منافع کشور در کجاست.»

 

روحانی بیان کرد: «ما یک راه بینابین انتخاب کردیم که برجام را حفظ کنیم و در عین حال ما هم آنچه را در این توافق گذاشته بودیم پله پله کاهش دهیم؛ این مسیر درستی است و امروز توان هسته‌ای ما از هر زمان دیگری بهتر است زیرا در این مدت تلاش کرده و توسعه پیدا کردیم.»/ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر